6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    josephusjg

bij mij niet opgelost! Toegangsproblemen tussen 2 mac’s

Ik heb hetzelfde probleem als dat opgeloste probleem iets hier onder, mag ik er nog even tussendoor? Ik heb niet daar gepost, want ik was bang dat niemand het meer zou lezen, vanwege opgelost!

Ik herken veel van dat topic, maar niet alles. Ik heb 2 imacs, een 24 en een 20. De 20 kan in de 24 kijken, maar de 24 niet in de 20. Ik heb dat geprobeerd met die gebruikersnaam en zelfs in allerlei varianten, maar niets. Zover ik kan nagaan zijn in beide imacs de instellingen gelijk.

Het gekke is dat ik eerst wel toegang kreeg, maar toen alleen een aflevermap. Toen heb ik iets gewijzigd in de bevoegdheden en sindsdien is er een probleem. Maar volgens mij zit het hem niet in die bevoegdheden, want de 24 probeert toegang te krijgen tot een verkeerd ipadres. En als ik het via verbind met server doe, kom ik er dus niet in.

Hoe kan ik aangeven dat het ipadres anders moet?
    Als ik het via verbind met server moet doen, wat is dan normaal gesproken de workgroup/domein? Dat wat standaard ingegeven staat?

Groeten,

Jos

Bijdrager
    iJoost

Appeltje-K en dan het juiste IP-adres.

Bijdrager
    Ludo

En dan wel afp:// ervoor zetten… (apple file protocol)

Bijdrager
    josephusjg

Het is half gelukt: ik kan weer verbinding krijgen. Maar ik krijg nog steeds alleen de aflevermap, niet de hele thuismap. Ik heb toegang als gast. Als gebruiker lukt het niet. Dit is de melding die ik krijg:

“U staat niet geregistreerd als gebruiker, het opgegeven wachtwoord is onjuist of inloggen is niet toegestaan. Geef uw naam of wachtwoord opnieuw op of neem contact op met de serverbeheerder.”

Nou, het gebruikersnaam en wachtwoord is zeker goed, dus inloggen is niet toegestaan. Maar hoe kan ik dat wel toe laten staan?

Jos

Bijdrager
    iJoost

Je moet natuurlijk wel een gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken zoals die bekend zijn op de remote computer.

En als je de rechten op die folders veranderd hebt ten opzichte van wat ze normaal zijn, dan kan het natuurlijk ook zijn dat er iets niet werkt zoals “wij” hier verwachten. Maar dat weet je natuurlijk zelf het beste. Of anders had je er misschien beter af kunnen blijven.;-)

Maar ik gok dat het eerst genoemde je probleem is.

Misschien heb je ook iets aan deze site:

http://www.macmiep.nl/

Bijdrager
    josephusjg

Nou, ik heb echt geen idee. Ik weet echt 100% eker dat ik de juiste gebruikersnaam/wachtwoord combinatie gebruik. Inmiddels ook al alle varianten geprobeerd. Het is toch ook niet zo moeilijk; ik kan het gewoon aflezen op die andere computer. Maar alleen toegang als gast.

Macmiep heeft niet geholpen. Iemand nog ander ideeen/tips?

groet!

Jos

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.