18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Dedstok

Bij kleiner maken horizontale scrollbar

Hey,

Ik zit nu met een probleem,
    Link: http://mickert.nl/FVE/port.php

Als je het schermpje kleiner maakt, dan gooit ie dat portfolio stukje met de plaatjes onder die categorieen.

Hoe krijg ik het zo, dat als ik het scherm kleiner maak, er dan een horizontale scrollbar komt, zodat de foto’s iig op hun plaats blijven staan?

EDIT:
    Ook in safari als je de pagina zodanig verkleint, dan komt de tekstbutton Contact er ook onder..
    Ik wil dit vast hebben te staan..

Mvg,
    Mickert

Bijdrager
    Nikita

Bij mij in Safari blijft alles ook op z’n plek staan als ik het scherm kleiner maak… D’r komt geen scrollbalk in beeld, dus ik kan een deel van de foto’s niet meer aanklikken, maar verplaatsten doen ze niet.

Bijdrager
    Dedstok

Vreemd, hier @ firefox op me pc gooit ie ze naar onder :S

Bijdrager
    Dedstok

Edit in mijn hoofdpost:

Ook in safari als je de pagina zodanig verkleint, dan komt de tekstbutton Contact er ook onder..
    Ik wil dit vast hebben te staan..

Bijdrager
    danielpunt

Je moet de ul in #navigatie een vaste breedte meegeven.:)

Wel een die breed genoeg is natuurlijk;)

Bijdrager
    Dedstok
    ”danielpunt”

Je moet de ul in #navigatie een vaste breedte meegeven.:)

Wel een die breed genoeg is natuurlijk;)

Ja, maar als ik 600 px doe,

En ik maak mijn scherm klein, dan gooit hij ze inderdaad niet meer onder elkaar,
    Maar dan zie je bv: Home, info, portfolio, links (en dus geen contact)..

En dan scroll ik naar rechts,
    Maar hij laat alleen de pagina rechts zien, dus niet de Contact..

Bijdrager
    danielpunt

Uh ok.:? Het is niet helemaal duidelijk, maar wat ik nu zie in Firefox is dat de foto’s onder de categorieën vallen als het scherm te klein is. Dat kun je oplossen door alles in een wrapper div te gooien en die ook een vaste breedte mee geeft.:)

Bijdrager
    Dedstok
    ”danielpunt”

Uh ok.:? Het is niet helemaal duidelijk, maar wat ik nu zie in Firefox is dat de foto’s onder de categorieën vallen als het scherm te klein is. Dat kun je oplossen door alles in een wrapper div te gooien en die ook een vaste breedte mee geeft.:)

Ik heb nu #wrap {
    max-width: 1000px;
    }

gedaan, maar het helpt niet.
    Hij blijft hem eronder gooien.

Bijdrager
    danielpunt

ik bedoel de categorieën en de foto’s in een wrapper.:) Het menu is bij mij in Firefox en Safari goed.

Bijdrager
    Dedstok
    ”danielpunt”

ik bedoel de categorieën en de foto’s in een wrapper.:) Het menu is bij mij in Firefox en Safari goed.

Als je met menu de navigatiebar onderaan bedoeld, dan is het nog niet goed..

Als je hem zeg maar zo klein maakt, dat contact niet meer te lezen is, en je scrollt naar rechts.. dan zal je de contactbar niet zien.

Bijdrager
    Dedstok
    ”danielpunt”

bedankt voor de wrap-tip !

Zo doet hij het, Alleen de footer nog niet.. Dat proberen te fixxen alleen nog!

Bijdrager
    Dedstok

Weet iemand misschien dan hoe ik mijn navigatie menu onderaan de pagina fix? :sealed:

Bijdrager
    danielpunt

Je kan eens proberen het menu ook in de wrapper te gooien.:)

Bijdrager
    Dedstok
    ”danielpunt”

Je kan eens proberen het menu ook in de wrapper te gooien.:)

Hey, ik heb het geprobeerd, maar er is nog steeds geen verschil:)

Bijdrager
    MouseMighty

Heb even geken naar je source maar je doet die wrap dus 2x. Ik denk dat danielpunt bedoeld om alles in die ene wrapper te gooien. Misschien dat dat verschil maakt aangezien je dezelfde div sppecificaties gebruikt nu en je onderste menu op een andere positie zou beginnen als je content. Wat mij ook opviel is dat je de linker navigatie in tabellen hebt maar de onderste netjes in een <ul>.

Bijdrager
    Dedstok
    ”MouseMighty”

Heb even geken naar je source maar je doet die wrap dus 2x. Ik denk dat danielpunt bedoeld om alles in die ene wrapper te gooien. Misschien dat dat verschil maakt aangezien je dezelfde div sppecificaties gebruikt nu en je onderste menu op een andere positie zou beginnen als je content. Wat mij ook opviel is dat je de linker navigatie in tabellen hebt maar de onderste netjes in een <ul>.

Die navigatie include ik.

In de navigatie staan dus de links, en de </html>

dus je zou niet kunnen zeggen

<div id=wrap>
    <?
    include ‘nav.php’;
    ?>
    </div>

Daarom had ik de wrap 2 x gedaan.

Bijdrager
    MouseMighty

Ah op zo’n fiets. Ik ben er niet zo thuis in maar dacht kom, wie weet heeft hij dit over het hoofd gezien. Vandaar. Mijn suggesties zijn hiermee op… helaas.

Bijdrager
    Dedstok
    ”MouseMighty”

Ah op zo’n fiets. Ik ben er niet zo thuis in maar dacht kom, wie weet heeft hij dit over het hoofd gezien. Vandaar. Mijn suggesties zijn hiermee op… helaas.

Hehe, das kut:D

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.