19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    knrd

Bij het aanzetten van Airport crasht MBP

Vanmiddag was ik aan het werk met mijn MBP. Ik ging even wat koffie drinken en deed mijn scherm van mijn MBP dicht. Bij terugkomst kwam ik er achter dat mijn MBP nogal hard aan het blazen was en maakte mijn scherm weer open. Toen kreeg ik mijn MBP niet meer aan de gang en bleef mijn scherm zwart. Ik heb 10/15min gewacht maar er veranderde niets.

Toen toch maar over gegaan op het uitzetten via de power-knop. Nadat ik opnieuw wilde opstarten kreeg ik een melding om mijn MBP weer uit te zetten via de power-knop en daarna weer op te starten. Dit deed ik en daarna starte hij wel weer normaal op.

Nadat mijn MBP opgestart was kwam ik er achter dat mijn airport niet aan stond. Ik wilde deze aanzetten maar daarna crashte mijn MBP weer. Dus weer via de power-knop mijn MBP uit gezet.
    Na een PRAM reset en een aantal keren proberen kwam ik weer op mijn bureaublad terrecht en kon ik mijn MBP weer gebruiken maar wifi stond nogsteeds uit.
    Toen heb ik Airport proberen aan te zetten via de voorkeurinstellingen maar ook hier liep mijn MBP vast.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb op het moment mijn MBP weer opgestart gekregen maar durf nu mijn Aiport settings niet aan te raken..

Het gaat hier om een MBP medio 2009 model.

Bijdrager
    Wiki Post

Hetzelfde probleem op je Mac?

Het probleem hier bleek uiteindelijk een kapotte Airport-kaart in de MacBook Pro.

Als je Mac nog geen jaar oud is, kan dit gratis worden verholpen bij een reseller of Apple zelf. Je zult de Mac dan wel een tijdje kwijt zijn.

Maar kan altijd nog een andere oorzaak hebben, lees daarom gerust het topic door, er zijn nog andere oplossingen genoemd die bij jou wellicht kunnen helpen het probleem op te lossen.

Bijdrager
    knrd

Ben zelf nog verder gaan uitzoeken wat dit kan zijn..
    Kwam ik op het volgende:

1. Connect to network via Ethernet.
    2. Go to Network in System Preferences.
    3. Select AirPort and under the gear dropdown choose Make Service Inactive.
    4. Hit the plus and add a new AirPort service (Airport 2 or whatever).
    5. In the Advanced tab add the name of the wireless network you wish to join.
    6. Hit Apply.
    7. After a few moments, the new service found my network. I deleted the “original” Airport service and renamed the new one to Airport.

Dit heb ik allemaal gedaan en het heeft voor een groot deel gewerkt. Ik kan nu weer in de Airport opties maar vind hij alleen niet het draadloze netwerk. :slant:
    En na een tijdje schakeld Airport zichzelf uit en krijg ik hem ook niet meer aan..

Bijdrager
    Vinhelper

Wat gebeurt er als je in Systeemprofiel kijkt onder Netwerk>Airport?

Eerst moeten we weten of het in de soft- of hardware zit.

Bijdrager
    knrd

Bijdrager
    Vinhelper

Heb je alles gedaan wat er in dat stappenplan staat wat je gaf?

Ik kan dat namelijk wel gewoon doen, (via ”Dupliceer voorziening”) (bij jouw waarschijnlijk ”Duplicate service”). Een Airport 2 aangemaakt, deze gaat dan oranje. De Airport verwijderd, en na een seconde of 8 nam Airport 2 de taak zonder problemen over.

Kun je wel op de ”Advanced”-knop klikken bij Airport?

Bijdrager
    knrd

Heb gedaan wat er stond.. Hij zoek ook naar netwerken maar hij krijgt er geen gevonden.

Kan nog wel op Advanced klikken ja..

Bijdrager
    Vinhelper

En staan onder ”Advanced” alle dingen goed ingesteld? Bij het aanmaken van die ‘nieuwe’ Airport worden namelijk je instellingen niet meegenomen.

Bijdrager
    knrd

Uhm.. naar mijn weten wel. Alleen staat op automatisch maar hij vind gewoon geen draadloze netwerken dus dan kun je bij Advanced niet veel instellen

Bijdrager
    Vinhelper

Even het probleem centraal stellen: weet je zeker dat het draadloze netwerk helemaal in orde is?

Anders kun je blijven zoeken tot je 1 ons weegt.:wink:

Bijdrager
    knrd

Neem aan dat als hij op mijn iPhone gewoon werkt dat het in orde is;)
    En mijn iPhone ziet 3 netwerken hier in de buurt en mijn MBP helemaal niets..

Bijdrager
    Vinhelper

Dan kan ik je helaas even niet verder helpen…Google levert me ook geen oplossing.:cry:

Bijdrager
    knrd

Jammer.. Toch bedankt dat je even mee gezocht hebt om het op te lossen..

Nu is er alleen wel een iets groter probleem bij gekomen. Mijn scherm doet het ook niet meer :angry: Of in ieder geval hij start niet meer op.. Het scherm blijft zwart en hoor de schijf/cd wel draaien.

Denk dat ik toch even terug naar de winkel moet..:sad:

Edit: Nu doet hij het weer wel.. WTF is er aan de hand met mijn MBP :angry: Misschien gewoon een reinstall ofzo?

Na het opstarten zegt hij nu wel “No Airport card installed”

Bijdrager
    Vinhelper

Je hebt nog garantie, (2 jaar, als je een klaaggezang houdt in de winkel) dus de kans is groot (als je het goed aanpakt) dat je dit nog wel gratis gerepareerd krijgt.

Is in ieder te groot probleem om zelf op te lossen, denk ik.:neutral:

Succes i.i.g.:smile:

Bijdrager
    knrd

Had even gezocht op “No Airport card installed” en veel reacties kwamen er op uit dat het iets te maken heeft met je Logicboard die erin zit.

Morgen maar even terug naar de winkel. Heb een Apple Care Plan dus dat moet goed komen. Alleen heb ik mijn MBP nodig voor het werk dus dat komt eigenlijk niet zo lekker uit :angry:

Bijdrager
    knrd

Vandaag naar de A-Mac gegaan met mijn MBP. Het eerste wat ze dachten dat het was is dat mijn moederbord stuk is.
    Heb hem laten opsturen en ben hem nu 2 a 3 weken kwijt:sad: Komt eigenlijk niet zo goed uit maar dat is altijd met zulk soort dingen

Bijdrager
    Vinhelper

Helaas…maar gelukkig heb je garantie, en met een nieuw moederbord (als dat het is) kun je weer een tijd vooruit. Zo moet je dan maar denken, want eigenlijk mag het niet voorkomen, maarja, niets aan te doen.:smile:

Bijdrager
    knrd

Vandaag mijn MBP weer opgehaald!:D Ben blij dat ik hem terug heb..

Wat er nu mis was..
    De AirPort kaart was gewoon stuk.. Hij is vervangen en werkt weer zoals het moet:)

Bijdrager
    Vinhelper

Mooi zo, veel plezier ervan!:smile:

En goed dat je het nog even laat weten. Mochten mensen hetzelfde probleem hebben in de toekomst, hebben ze een handvat naar wat het zou kunnen zijn.:thumbsup:

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.