3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Vindplaats

Bij formatteren guid wijzigen in MBR

Mijn usb stick wil ik opnieuw formatteren zodat hij in een Windows Vista pc en Macbook te gebruiken is. Momenteel is hij geformatteerd volgens onderstaande printscreen. Gelezen heb ik dat de stick opnieuw geformatteerd moet worden maar dan als Ex fat en in de mbr indeling. Dit lukt mij niet , ook niet als ik via het schijfhulprpgramma alles gewist heb. Wie geeft mij raad?

Bijdrager
    TheBigZ

https://support.apple.com/kb/PH22240?locale=nl_NL

Een apparaat wissen en opnieuw partitioneren

U kunt alle volumes op een apparaat wissen en nieuwe volumes aanmaken. U kunt dit bijvoorbeeld doen als u de partitietoewijzing van een USB-, Thunderbolt- of ander opslagapparaat wilt wijzigen van ‘MBR (hoofdopstartrecord)’ in ‘GUID-partitie-indeling’. Zie Een volume wissen als u alleen maar een volume wilt wissen.

WAARSCHUWING: Wanneer een apparaat wordt gewist en gepartitioneerd, worden alle gegevens op alle volumes van dat apparaat vernietigd.

1. Selecteer in de navigatiekolom het apparaat dat u wilt wissen en opnieuw wilt partitioneren en klik op de knop ‘Wis’ .

Opmerking: Het apparaat met het opstartvolume kan niet worden gewist.

2. Typ een naam voor het eerste volume.

3. Klik op het venstermenu ‘Structuur’ en kies een structuur voor de eerste partitie.

Voor MS-DOS- en ExFAT-partities mag de naam uit maximaal elf tekens bestaan.

GUID-partitie-indeling: Wordt voor alle Intel-Mac-computers gebruikt.

MBR (hoofdopstartrecord): Wordt gebruikt voor Windows-partities die als ‘MS-DOS (FAT)’ of ‘ExFAT’ worden geformatteerd.

Apple-partitie-indeling: Wordt gebruikt voor compatibiliteit met oudere PowerPC-Mac-computers.

4. Klik op ‘Wis’ en klik vervolgens op ‘Gereed’.

Bijdrager
    Vindplaats

Bedankt, het is gelukt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.