12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    bonoman

Big Sur en Samsung SSD

Op diverse sites lees ik dat de Samsung T5 niet herkend wordt door Big Sur. Is het alleen de encryptie software? Ik draai OS vanaf een externe SSD (T5) van Samsung. Werkt dit wel?

Bijdrager
    fnk

En er is ook al een oplossing, firmware Samsung updaten.

https://us.community.samsung.com/t5/Monitors-and-Memory/Samsung-T5-Doesn-t-work-on-Big-Sur/td-p/1370058

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door fnk.
    Bijdrager
    bonoman

<p class=”cite”>fnk op 6 oktober 2020 om 18:11</p>
    En er is ook al een oplossing, firmware Samsung updaten.

https://us.community.samsung.com/t5/Monitors-and-Memory/Samsung-T5-Doesn-t-work-on-Big-Sur/td-p/1370058

dat heb ik gelezen, ik heb geen Samsung software geïnstalleerd. Ik gebruik de SSD als opstartschijf.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Big Sure is nog in beta he? Dan kun je dit soort onzin verwachten. Is straks als BS gereed is gewoon opgelost.

Wie nu met BS werkt is of een ontwikkelaar of heeft geen geduld.

Bijdrager
    polansky

Klopt en er zijn behoorlijk wat problemen met Samsung SSD’s niet alleen onder Big Sur.
    Firmware updates werken niet altijd en zijn op een mac bijzonder lastig te installeren.
    Eigenlijk is het gewoon een kut product.

Bijdrager
    bonoman

<p class=”cite”>polansky op 8 oktober 2020 om 08:28</p>
    Klopt en er zijn behoorlijk wat problemen met Samsung SSD’s niet alleen onder Big Sur.
    Firmware updates werken niet altijd en zijn op een mac bijzonder lastig te installeren.

Ik installeer geen beta versies. Maar het moet wel werken voordat ik BS ga installeren als hij released is.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik heb er hier 7 (6 maal T5 en 1 maal X5 waar ik van opstart.) Ook één van de T5’s is een opstart SSD. Nergens een probleem dus vanwaar kut product?

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Heeft het niet te maken met of je die Samsung software wel of niet gebruikt?  Niet doen natuurlijk, lijkt me.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je hebt de meegeleverde software van een HDD of SSD helemaal niet nodig voor de standaard werking ervan.

Het gaat dan om encryptie software met een mooi verhaal er aan vast maar het OS heeft voor zoiets immers filevault dus heb je het helemaal niet nodig.

(En gevoelige data ook al is dat dan versleuteld moet je eigenlijk niet op een extern device zetten dat in 3 sec tijd in iemands broekzak kan verdwijnen.)

Bijdrager
    Nosferatu

Het kan ook gewoon zijn dat jij niet weet hoe je er wel mee moet werken

Sleutelbeheerder
    Night

Ach, en anders zijn er binnenkort ook ander opties zoals de nieuwe WD black SN850 serie (in TB3 enclosure) , die zelfs nog een flink stukje sneller is ook (4000-5000 MB/s)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De X5 van Samsung (ook TB3) is met haast 2000 MB/s (actuele snelheid) haast 4 maal sneller dan de T5 (USB 3.1 2e gen).

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.