18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Big Sur 11.2 is uit.

Na drie Release Candidates is het zover. Eens zien hoeveel bugs er zijn opgelost.

Apple stopt nu onder andere met het omzeilen van firewalls voor eigen apps. Ook is er een fix voor een Bluetooth-probleem op M1-Macs. Gebruikers van voornamelijk de Mac mini met M1-chip hadden verbindingsproblemen met toetsenborden en muizen. Verder zou er ook een probleem zijn opgelost waarbij het wachtwoord niet werkte in de systeemvoorkeuren en een probleem met externe schermen verbonden met de Mac mini (M1, 2020) via een HDMI naar DVI converter.

Bijdrager
    Zaphod_B

<p class=”cite”>Mac Hammer Fan op 1 februari 2021 om 19:51</p>
    Ook is er een fix voor een Bluetooth-probleem op M1-Macs. Gebruikers van voornamelijk de Mac mini met M1-chip hadden verbindingsproblemen met toetsenborden en muizen.

Ik hoop dat het helpt! Super irritant moet ik zeggen, zeker nu in het tijdperk van thuiswerken, en dus videobellen (met AirPods). Ben benieuwd! (Mac mini M1)

Inactief
    Anoniem

macOS Big Sur 11.2 improves Bluetooth reliability and fixes the following issues:

External displays may show a black screen when connected to a Mac mini (M1, 2020) using an HDMI to DVI converter
    Edits to Apple ProRAW photos in the Photos app may not save
    iCloud Drive could turn off after disabling the iCloud Drive Desktop & Documents Folders option
    System Preferences may not unlock when entering your administrator password
    Globe key may not display the Emoji & Symbols pane when pressed
    Some features may not be available for all regions, or on all Apple devices.

Bijdrager
    Blieper

Jah het grootste probleem binnen InDesign is verholpen. Dat het ‘Open’ menu weer scaleable en blijvend is ;-D

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

De fix van het dialoogvenster “open” is goed nieuws. Ik ben ook eens benieuwd of de zoekfunctie in mail nu goed werkt en of het OS nog steeds een batterijvreter is bij de MacBooks.

Sleutelbeheerder
    Night

Je was me voor ?

De macOS Big Sur 11.2 update is uit

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

<p class=”cite”>Night op 1 februari 2021 om 21:01</p>
    Je was me voor ?

De macOS Big Sur 11.2 update is uit

Ja, maar jouw bericht bevat meer informatie. ? We hopen dat de gebruikers tevreden zullen zijn met die langverwachte update.

Ben zelf eens benieuwd of de zoekfunctie in Mail nu volledig foutloos werkt.
    De knop Verwijder bovenaan het venster in Mail neemt helaas nog steeds te veel plaats in.
    En ik heb de indruk dat het OS nog steeds een batterijvreter is.
    Enfin. Toch al een verbetering. Meerdere bugs lijken opgelost.

Bijdrager
    bassbug

Safari is helaas wel wat trager geworden…:(

Bijdrager
    Matador

<p class=”cite”>bassbug op 2 februari 2021 om 16:50</p>
    Safari is helaas wel wat trager geworden…:(

Hoeveel trager? Heb je dat gemeten?

Bijdrager
    Matador

Geen fix voor zoom-to-fit probleem.

Bijdrager
    bassbug

openen van een nieuwe venster (appeltje N) in Safari ging eerst in een flits. Nu duurt het enkele seconden. Vind ik vervelend

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken, 1 dag geleden door bassbug.
    Bijdrager
    Tuvix

<p class=”cite”>bassbug op 2 februari 2021 om 18:49</p>
    openen van een nieuwe venster (appeltje N) in Safari ging eerst in een flits. Nu duurt het enkele seconden. Vind ik vervelend

Wat voor Mac gebruik je?

Bijdrager
    bassbug

iMac uit 2017

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door bassbug.
    Bijdrager
    yanmik

Bluetooth probleem Macmini M1 is in ieder geval nog NIET opgelost.

Deze morgen opnieuw probleem Apple magic keyboard waarbij toetsenbord ineens raar gaat doen en vreemde tekens geeft.

Bluetooth  module opnieuw instellen lost het ‘tijdelijk’ op.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Net als bij Catalina ben ik in Big Sur mails kwijt. ? gelukkig heb ik nog mac pro’s met mojave en high sierra waar ze niet weg zijn.

Bijdrager
    mowat

Er is nu zelfs al een 11.2.1. uit

Wordt dat een gewoonte , nog een tussen updatetje ?

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 1 dag geleden door mowat.
    Bijdrager
    Ome Kor

Ja, heeft iets te maken met een Root Access Sudo Bug die gefixed moest worden. Ook voor macOS Catalina 10.15.7 en macOS Mojave 10.14.6.

Sleutelbeheerder
    Night
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.