11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    beaker

Big problem! Mac OS 10 start niet meer op!

Zet m’n computer ’s ochtends aan, start ie niet meer op en krijg ik zo’n knipperend vraagteken!!!
    Dus ik ff de Mac OS 10 installatie CD erin en ff bijwerken, heb ik al eerder gehad namelijk en toen werkte het weer.
    Maar deze keer dus niet, Mac OS 10 start wel op maar daarna krijg ik een blauw scherm met alleen de tijd rechts bovenin!!! Dus heel m’n bureaublad met alle mappen krijg ik niet te zien en de werkbalk boven ook niet:-(
    Ik heb ook Mac OS 9 op dezelfde comp staan, dus ik ff kijken of die wel opstart. En die werkt wel gewoon.
    Mijn vraag is nu, hoe kan ik dit probleem het beste oplossen?
    Moet ik nu alles opnieuw installeren?

Een gefrustreerde vormgever :x

Bijdrager
    beaker

Niemand een tip? :?

Bijdrager
    sabine

zo”n vraagteken betekent dat ie je opstartschijf niet kunt vinden
    als je dan van de installatie cd voor classic op start dan kun je in classic in je regelpanelen opnieuw de opstartschijf selecteren

dat zou je eerste probleem moeten verhelpen

weet niet wat er nu verder moet gebeuren omdat je al een aantal stappen hebt gedaan die het probleem misschien wel erger maken[/b]

Bijdrager
    beaker

Ok, maar ik heb volgens de handleiding gewerkt. Stond namelijk in als je zo’n knipperend vraagteken krijgt dat je dan de installatie CD van Mac OS 10 moet gebruiken.

Maar ik kan ‘m nu dus wel opstarten maar alleen bouwt ie m’n bureaublad niet op in Mac OSX….

Dus denk dat ik toch maar opnieuw ga installeren, of er moet een of ander ‘repair’ programma voor zijn…

Bijdrager
    LEXY

Al geprobeerd op te starten zonder kabels van je randapparaten?
    Blijf vooral rustig…..hihihi.

Bijdrager
    JeePee

Probeer DiskWarrior 3 (welke versie van X gebruik je?) eens. Heb je wel eens een reparatieprogramma gedraaid? DiskUtility geprobeerd? Of gewoon de installatie gedraaid?

Bijdrager
    Kris

kan je niet opstarten in 9 en daarin de juiste opstartschijf aanvinken (namelijk os X) en herstarten vanuit 9.

ik heb hetzelfde probleem gehad met een oudere iMac, die kreeg ik ook niet meer in z’n 10…

bovenstaande heeft geholpen.

Bijdrager
    beaker

Nee heb DiskWarrior niet, heb wel andere reparatieprogramma’s gebruikt maar mocht niet baten.
    Heb vanochtend iemand van een helpdesk aan de lijn gehad, en die gaf me allemaal codes door die ik in moest typen maar niks werkte.
    Heb uiteindelijk MacOSX opnieuw geinstalleerd dus ben vandaag bezig geweest met het installeren van alle programma’s.
    Enorme baaldag gehad dus:-(

Mac is leuk als ie goed draait maar dit soort dingen kan ik echt niet hebben!!!:evil:

Bijdrager
    JeePee

Mag ik weten welke reparatieprogramma’s je gebruikt hebt?

Balen!:|

Bijdrager
    beaker

Heb eerst schijf EHBO gebruikt, die vond een paar fouten die hij hersteld heeft en daarna nog even Norton er overheen die helemaal niks vond!
    Hierna startte hij dus nog niet met MacOSX, kreeg alleen een blauw scherm met de tijd rechts bovenin.
    Dus heb nog steeds geen idee waarom?!:x

Bijdrager
    JeePee

Hmm, Norton…. heeft mij al vele malen teleurgesteld, mede daardoor ben ik DiskWarrior gaan gebruiken! Het verbaast me niet dat Norton je niet kon helpen. Misschien had Norton Recover je kunnen helpen? Maar ook dat vraag ik me af, ik heb het nooit gebruikt, dus ik weet niet of het je had kunnen helpen…:roll:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.