26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Dr. Maddox

“Big Deal” vanavond is het aftreden van Steve…?

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Steve heeft gewoon een griepje gehad… :P Ik zou het echt niet durven te zeggen. Ik ga kijken en wacht rustig af.

Bijdrager
    kontheur

Ja tuurlijk. En dan het evenement de titel “Let’s Rock” meegeven… Dacht het niet…

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    MarcelK
    ”Dr.

Daarom mijn stelling:

Is het een Big deal dat Steve zijn vertrek aankondigt?!

Dit is geen stelling maar een vraag. Maar toch: dit gaat vanavond zeker niet gebeuren. Het zou echter wel een ‘big deal’ zijn als dit moment zou komen!

Bijdrager
    soulutions

Let’s Rock – The King is dead, long live The King! :evil: :wink:

(Hersenspinsel: Rock & Roll > Elvis aka King of Rock & Roll > Steve aka King of Apple > beide vroegtijdig ‘aftreden’)

Gezien de ‘te vroeg’ uitgegeven overlijdensbericht paar weken terug en alle andere hardnekkige roddels… En jullie maar lullen of een nieuwe iPod nano enzo… gewoon wisseling van de wacht/macht!

Inactief
    Anoniem

Als Steve Jobs z’n vertrek bekend maakt keldert het aandeel Apple minstens met 25%… hij is het brein en gezicht van Apple, en heeft een te groot ego om een opvolger klaar te stomen.

Bijdrager
    pinkie

Om de vraag te beantwoorden; elk bedrijf dat volledig afhankelijk is voor de prestaties van 1 CEO is een zwak bedrijf. Apple is geen zwak bedrijf en dus is het geen big deal als Jobs de pijp aan Maarten geeft. Er is, als het goed is, allang in zijn opvolging voorzien. Dat wil niet zeggen dat hij niet een prima boost is geweest voor Apple in moeilijke tijden maar die zijn allang voorbij. Dus: geen big deal.

Inactief
    Anoniem
    ”pinkie”

Er is, als het goed is, allang in zijn opvolging voorzien.

En wie mag die persoon dan zijn? Het is wel handig om dat ook aan de buitenwereld te laten weten.:roll:

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    Dr. Maddox

Inactief
    Anoniem
    ”Dr.

Lijkt mij duidelijk dat Jobs steeds meer zijn werknemers aan het woord laat tijdens Keynotes…

Phil Schiller et al.?

”Dr.

Jammer genoeg moet ik zeggen want de sfeer zakt compleet in zodra we dat stukje passie missen waar Steve voor staat.

Idd.

Bijdrager
    B-mac-fan

Inderdaad. Als iemand anders het even van hem overneemt, lijkt het toch net wat minder dan dat Steve het zelf zou vertellen:P

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    Basket Case

Op zich niet raar bedacht, maar ik verwacht het toch nog niet. Aan de andere kant weet je het met Steve nooit.

Als opvolger zie ik absoluut niet Phil, maar juist Scott. Hij is kort geleden al flink in rang omhoog geschoven en kreeg vooral op de WWDC veel spreektijd tijdens de keynote. In mijn ogen had hij ook een nieuwe presentatiestijl aangemeten gekregen die veel meer op die van Steve lijkt, maar dan met een Scott draai eraan. Hij heeft ook wel het nodige charisma wat goed van pas kan komen als plaatsvervanger van Steve.

Scott Forstall als nieuwe CEO (sorry, iCEO) van Apple; dat is mijn voorspelling (maar dan niet voor vandaag:) ).

Bijdrager
    MDF

Ik gok voor straks eerder op iTunes 8.0 en andere toepassingen…

Bijdrager
    dylmaster

Ik hoop dat Steve nog even doorkan, maar hij ziet er echt niet gezond uit:

Bijdrager
    .Arne

Scott Forstall charismatisch? Laat mijn niet lachen…

Inactief
    Anoniem
    ”dylmaster”

[plaatje]

Fuck… wat een wereld van verschil. :sealed:

Bijdrager
    Igor44
    ”Dr.
    ”Zakske”
    ”pinkie”

Er is, als het goed is, allang in zijn opvolging voorzien.

En wie mag die persoon dan zijn? Het is wel handig om dat ook aan de buitenwereld te laten weten.:roll:

Lijkt mij duidelijk dat Jobs steeds meer zijn werknemers aan het woord laat tijdens Keynotes… Jammer genoeg moet ik zeggen want de sfeer zakt compleet in zodra we dat stukje passie missen waar Steve voor staat (in mijn beleving dan..)

Alleen op het iPhone SDK event en de WWDC heeft Steve weinig gesproken, dat valt dus best wel mee. En dat was volgens mij vooral om dat Scott veel meer van iPhone development weet dan Steve. Steve zal misschien niet zo heel lang meer bij het bedrijf blijven (misschien wordt hij voortaan het mac mannetje:) net als Bill die in de miscrosoft commercials speelt) maar ik denk niet dat dit vanavond wordt aangekondigd. Ik denk eerder dat vanavond de big deal is dat iTunes herschreven is en beter geschikt is voor films en dat Apple hun software gaat stroomlijnen, ontdoen van bugs en goed laat werken met elkaar (past een beetje bij Steve’s the whole widget gevoel, zie ”Inside Steve’s Brain”). Ook zou een sterke verbetering van Apple care (niet alleen de verlengde garantie maar ook de standaard) wel een optie zijn, maar niet voor vanavond.

:)

Inactief
    Anoniem

Uhh waar kunnen we het straks volgen ?

Bijdrager
    kontheur

Op macrumors sowieso. Ik weet eigenlijk niet of Engadget ook een verslag doet. Meestal staan zij met hun neus vooraan.

Of hier natuurlijk, maar dat ik de letterlijke vertaling van Macrumors… :sealed:

EDIT: Hier is de link van Engadget: KLIK!

Bijdrager
    Statenweg
    ”dylmaster”

http://cultofmac.com/wp-content/uploads/steve_jobs_ba.jpg

Ach… hij is gewoon overgegaan op een ander dieet en heeft zijn baard afgeschoren. Daarnaast is de tweede foto een beetje ongelukkig genomen in vergelijking met de eerste.

Inactief
    Anoniem

Skeleton Steve ziet er ook vandaag weer stralend uit. :kleenex:

Bijdrager
    R1039

Bijdrager
    hitcher

De heer Jobs ziet er inderdaad geel uit en zijn stem zou bovendien ook nog anders klinken. Een gele huidskleur past bij problemen met de lever die ook al niet ongewoon zijn bij alvleesklierkanker. Ik vraag mij werkelijk af hoelang de opmerking waarmee hij de spot drijft nog ongeldig is. Triest om de aftakeling te zien. Hoop dat mijn vrees onjuist is en dat de heer Jobs herstelt.

CNN meldt:

Steve Jobs has walked out onto the stage, looking as gaunt is he did at his last appearance. He seems to have a bit of a limp, and his voice is weaker than usual.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.