13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    eDDD

Big Blue Dot???!?

Sinds vandaag heb ik plotseling een grote blauwe aqua stip op mijn scherm staan. Altijd in de voorgrond, maar transparant. Ik kan hem overal neer zetten.
    Als ik er met mijn muis op kom wordt hij aqua blauw en als ik erop klik werkt hij als Exposé knop.

Ra ra wat heb ik gedaan om hem te activeren? :oops: Anyone? Ook geen idee hoe ik hem wegkrijg…

Bijdrager
    chonazz

HAhahaha, mooi!
    Ik zou niet weten waar het aan ligt, maar ga toch ook eens kijken of ik iets vind!

Bijdrager
    onem

is een programma voor om hem uit te schakkelen bij versiontracker. weet niet meer wat de naam is ga wel even zoeken

gevonden;
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21421

succes

Bijdrager
    fistkikker

Ojee. Ik heb een keer gelezen over deze hidden feature (ik geloof in MacFan). Het is een hidden feature omdat je nergens kunt vinden hoe ‘m aan of af te zetten, je moeten even de verder ongedocumenteerde toetsen combi of terminal commando weten. Nou kan ik je daar niet aan helpen, maar misschien kan je even googlen … Macosxhints.com wil nog wel eens van dit soort tips publiceren, misschien daar…

Op zich best hadig, zo’n blauwe stip, maar als hij je in de weg zit :cry:
    sterkte:wink:

Michiel

edit; hmm, er was iemand me te snel af. Je hebt meer aan de post hierboven :D

Bijdrager
    samb

het is een zogenaamde “hidden option” … aan en uit te zetten met programma’s als onyX of Xupport … het heet “exposé blob” … ciao

Bijdrager
    eDDD
    ”onem”

is een programma voor om hem uit te schakkelen bij versiontracker. weet niet meer wat de naam is ga wel even zoeken

gevonden;
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21421

succes

The Blob dus. Goeie naam. Met deze tool is hij inderdaad uit te zetten. Thanks!:D Nog steeds geen idee hoe ik hem heb opgeroepen. Hmmm Aladdin? :)

Bijdrager
    junkiesxl

Dit is al de tweede keer dat ik een post tegenkom dat iemand “The Exposé Blob” per ongeluk heeft aangezet. Bizar

(had de zoekfunctie gewerkt zou ik een link zetten maar ja)

Bijdrager
    PoBoG4
    ”junkiesxl”

Dit is al de tweede keer dat ik een post tegenkom dat iemand “The Exposé Blob” per ongeluk heeft aangezet. Bizar

Zie hier http://www.macosxhints.com/article.php?story=20031010141631859 hoe je ‘m aanzet;-)

Bijdrager
    Aiko
    ”junkiesxl”

Ik ben mijn eigen zoekfunctie: hiero is ‘het’ te vinden…!

Bijdrager
    Aiko

En waarom iemand nou zo’n stip zou willen hebben is mij nog steeds niet geheel duidelijk…

Bijdrager
    DoppieDoppie

Je kunt de functie ook aan en uit zetten met Cocktail…

Ik had ‘m namenlijk ook en heb ‘m op die manier weer uitgeschakeld :innocent:

:lol:

Bijdrager
    Sad

Ja weet iemand eigenlijk waar die stip voor is?

Of is het een zen-boeddistisch iets van ome Steve?

Bijdrager
    junkiesxl

Blijkbaar was het iets wat de ontwikkelaars gebruikten om makkelijk expose te kunnen testen en showen, er zijn zelfs no andere hidden feuatures van expose. Je kunt ook in de hoeken iets laten komen. Alleen schijnt de blob soms wel voor errors te zorgen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.