8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    bummenawt

Bibliotheek locatie MacOS

Beste,

Graag zou ik van jullie willen horen op welke locatie de bibliotheek folders op Mojave horen te staan. Omdat ik een Wacom pen tablet gebruik wil het nog wel eens gebeuren dat ik per ongeluk onbedoeld een folder versleep. Ik twijfel of dit ook met mijn bibliotheek folder is gebeurd. Mogelijk heb ik deze gekopieerd.

Op dit moment staan bibliotheek folders in:

– Macintosh HD –> Bibliotheek
    – Macintosh HD –> Systeem –> Bibliotheek
    – Macintosh HD –> Gebruikers –> User –> Documenten –> Bibliotheek

Wat betreft de laatste twijfel ik dus of dit wel hier hoort of dat het een kopie is die ik per ongeluk heb gemaakt.

Bedankt voor jullie reacties!

Bijdrager
    sedikit

Bij mij staan die bibliotheken al jaren, op alle systemen (in nr. 3 staat hij ook). Ik denk dat als je iets in de navigatie-kolom sleept, het een soort alias wordt, geen kopie. En bij mijn weten moet je, alvorens iets uit de HD/Bibliotheek en/of HD/Systeem/Bibliotheek sleept (niet uit de thuismap/bibliotheek!!), eerst je wachtwoord invullen. Dat gaat niet per ongeluk!:

Bijdrager
    Shmoo

Piet Piraat van ons. 🥴

…. maar jij heb toch ook nog gewoon de welvaart meegemaakt?

Bijdrager
    bummenawt

Ah top, dat is duidelijk! Dan zal het wel kloppen zoals het nu staat:-) Dacht dat die in Gebruikers hetzelfde was omdat de inhoud 1:1 leek met de andere bibliotheek map. Bedankt in ieder geval!

Bijdrager
    sedikit

@shmoo,

Ach arme kerel..helemaal niks anders te doen. Dan maar andermans navigatie-kolom bestuderen.  Interessant!!! Valt niet mee hè, zo’n saaie zondagmiddag…

Bijdrager
    GoeieDag

bummenawt op 14 april 2019 om 16:04
    – Macintosh HD –> Gebruikers –> User –> Documenten –> Bibliotheek

Deze klopt niet; hoort te zijn: Macintosh HD –> Gebruikers –> User –> Bibliotheek. Dus niet in de map Documenten.

Moderator
    Night

Je kan ook niet zomaar een  bibliotheek ‘per ongeluk’ verplaatsen, zoals @sedikit al zei. Als er een bibliotheek in Documenten staat, zal dit ongetwijfeld een kopie zijn van de bibliotheek die in je Home folder hoort te staan (zie hierboven).

Bijdrager
    bummenawt

Vreemd als ik hem probeer te verslepen naar de User folder krijg ik de melding “Het onderdeel Bibliotheek kan niet worden vervangen. omdat het onzichtbaar is.” Ik zie inderdaad dat in de User folder een verborgen map “Bibliotheek” staat. Zou het kunnen dat ik deze per ongeluk naar documenten heb gekopieerd?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.