10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Junkdeluxe

Bibliotheek leeg na derde keer opstarten iTunes

Goedenavond,

Ik heb maar besloten om een onderwerp te starten, omdat ik na zelf heel veel geprobeerd te hebben, en op google en overige forums te hebben bezocht ik er nog steeds niet uit ben gekomen;

Ik heb een nieuwe laptop gekocht, maar al mijn muziek staat op een externe harde schijf, voor dat ik alles ging overzetten had ik op mijn oude laptop de bibliotheek geƫxporteerd(ook op de harde schijf), en het bibliotheek.xml bestandje gewoon keurig op de nieuwe laptop in Itunes geopend en ja hoor keurig kwamen mijn afspeellijsten te voor schijn, en het afspelen ging ook perfect.
    Totdat ik na enkele dagen itunes opende en mijn bibliotheek opeens leeg was.
    Na verschillende keren weer het bibliotheek.xml bestandje geladen te hebben, was mijn bibliotheek na enkele keren itunes opstarten steeds weer leeg.
    Toen ben ik maar vanuit mijn harde schijf al mijn muziek gaan slepen naar itunes, dit nam gigantisch veel tijd in beslag aangezien ik in verschillende mappen al me muziek heb staan en deze ook weer heb onderverdeeld.
    Uiteindelijk had ik al mijn muziek handmatig in itunes gesleept maar alweer na een paar keer itunes te hebben opgestart was mijn bibliotheek uiteindelijk weer helemaal leeg.
    Wie weet mijn te redden uit deze vreselijke hel:wink:

alvast hartelijk dank voor demoeite:D

M.v.g.

Bijdrager
    sven-

Windows gebruiker zeker? Wat een geklooi met zo’n .xml bestandje. Doe makkelijk en gebruik de gehele iTunes Music map. Works like a charm.

Bijdrager
    Junkdeluxe

Sorry was ik erbij vergeten te zetten, Windows inderdaad.
    Op wat voor manier ik ook muziek erin zet, handmatig of via xml bestandje, steeds is mijn bibliotheek weer leeg.
    ik had ook al verschillende keren bij het handmatig verplaatsen de optie: “muziek kopieren naar Itunes Music” aangevinkt, dus stond mijn muziek ook uiteindelijk in de itunes map (deze staat ook op de harde schijf: g:itunes/music itunes) maar tevergeefs was weer mijn itunes bibliotheek helemaal leeg bij opstarten itunes (de 1e paar keer wil alles er nog wel instaan maar daarna is alles opeens weer weg)

Bijdrager
    truckdiver

misschien niet de goede bib geselecteert in itunes?
    houdt ALT ingedrukt als je itunes opstart,nu kan je kiezen waar je bib is opgeslagen op je harde schijf en neemt itunes voortaan van hieruit je muziek. (is wel een oplossing voor MAC,voor windows misschien een andere knop indrukken?)

Bijdrager
    Junkdeluxe

Ik denk dat dat met windows een andere knop is (heb al op google gezocht en nog niet kunnen ontdekken welke knop, en of deze functie uberhaupt wel werkt bij windows) met ALT ingedrukt kom ik namelijk bij de eigenschappen van de snelkoppeling terecht.

Bijdrager
    truckdiver

zou met de schiftknop moeten lukken volgens mij in windows dat ik net gelezen heb!
    http://www.clickx.be/brieven/83177/meerdere-bibliotheken-in-itunes/

Bijdrager
    Junkdeluxe

ik heb het geprobeerd met de shiftknop, ik moet dan het .itl bestand selecteren toch?
    heb dit gedaan en kreeg afspeellijsten weer terug, ben benieuwd voor hoelang deze keer:wink:

Ieder geval bedankt voor de moeite!!!

Bijdrager
    Hansi2124

Dit lijkt ook verdacht veel op dat men vanaf een .dmg een programma gebruikt i.p.v. het eerst te installeren. Maar ik mag toch wel aannemen dat iTunes gewoon geinstalleerd op de Mac staat…..

Bijdrager
    MouseMighty
    ”wilniscity”

Sorry was ik erbij vergeten te zetten, Windows inderdaad.

:wink: Lezen Hansi….

Bijdrager
    Hansi2124

Ja :oops:
    Een foutje is zĆ³ gemaakt……

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.