9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    MT1972

Bibliotheek Iphoto verdwenen

Als ik Iphoto aan klik, dan krijg ik een klein schermpje te zien met “welke foto bibliotheek moet Iphoto gebruiken”?
    Waarschijnlijk heb ik onbewust een update gedaan? Maar dit kan ik me niet herinneren en nu is alles weg, alle foto’s en kan geen bibliotheek met foto’s terug vinden?
    Wat moet ik doen??

Bijdrager
    SMTR

Zoek het bibliotheek bestand op in je Time Machine backup en plaats het terug.

Sleutelbeheerder
    admin

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Weet je zeker dat de bibliotheek weg is? Die behoort in de map afbeeldingen te staan. Het kan namelijk ook zo zijn dat de iPhoto voorkeuren corrupt zijn waardoor iPhoto niet weet waar de bibliotheek staat. Normaal gesproken zie je dit scherm ook staan als je iPhoto start terwijl je de alt-toets ingedrukt houdt. In het venster kun je dan kiezen uit de op de harde schijven aanwezige bibliotheken.

Bijdrager
    ThierryV

Hallo Allemaal,

Ik heb een gelijkaardig probleem als MT1972. Echter ik wete van mezelf dat ik in een paar domme handelingen het ‘Iphoto Library’-bestand uit de map afbeeldingen verwijderd heb en dat ik dan nog eens mijn Prullenbak geleegd heb.
    Ben ik nu al mijn foto’s kwijt? Of kan ik deze ergens op de pc terugvinden?
    Aja nog dommer van mij, blijkbaar stond mijn Time Machine gedoe niet ingeschakeld.

Hopelijk kan iemand mij helpen??
    Alvast Bedankt,

groeten,

Thierry

Bijdrager
    SunKeeper

Nee, dat gaat het niet meer worden dan. Als je je verzameling porselein in de container gooit en de vuilniswagen is net voorbij, is het ook wat lastig terughalen.

Altijd voor een backup zorgen, lukt dat niet, nooit zomaar prullenbakken legen!

Bijdrager
    ThierryV

Maar het komt er dus op neer dat door 1 bestand te verwijderen, ik duizenden foto’s kwijt ben??

Bijdrager
    Targaryen

Je iPhoto bibliotheek moet je zien als een container, een doos waarin al je foto’s bewaard zitten. Raak je die doos kwijt, dan ben je natuurlijkerwijs ook de inhoud van de doos kwijt.

Bijdrager
    koen

Aja nog dommer van mij, blijkbaar stond mijn Time Machine gedoe niet ingeschakeld.

Heb je TM nog nooit gebruikt, of stond die alleen niet aan toen je de iPhoto bibliotheek weggooide? Anders kun je een oudere versie van je iPhoto bibliotheek terughalen en ben je maar een paar ipv al je foto’s kwijt.

Niet dat het helpt, maar waarom zat je te rommelen in de afbeeldingen folder?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.