9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Illiarus

Bezorging Apple

Hallo,

Ik heb een hoes besteld voor mijn nieuwe laptop op de officiële Apple site. Dit heb ik gisteren gedaan en hij was op voorraad. De verwachte aankomstdatum was alsnog pas volgende week maandag. Vandaag kreeg ik een mail van Apple dat ze het pakket hebben geleverd aan het postbedrijf. Kan ik hem dan morgen verwachten? Waarom is de verwachte datum pas maandag?

Bijdrager
    brinkey

Dat ligt er aan waar ie vandaan komt. Veel spullen worden vanuit Ierland verstuurd. Daar kan een kleine week tussen zitten.

Bijdrager
    SunKeeper

Waarschijnlijk omdat het pakket van ver weg moet komen.

Het postbedrijf in het land van vertrek heeft het pakket ontvangen. Pakket gaat een paar dagen continue onderweg totdat het in Nederland is en dan gaat het richting je woonadres.

Vandaar ook de keuze die je meestal kan maken tussen de normale bezorging (€5,-) en Expresszending (€ 10,-). Met die laatste is het pakket er eerder.

Vandaag toevallig op de site een Apple Battery Charger besteld en die komt maandag aan. Via Expresszending had ik hem overmorgen al gehad.

Edit: verder gaat het grootste deel van de zendingen via UPS en die wil Apple-pakketten alleen maandag t/m vrijdag bezorgen. Je slaat dus de zaterdag over en dus wordt het maandag.

Bijdrager
    Shmoo

Ja duh, UPS is een Expresdienst geen Post NL.

Spullen van derden die geen Apple logo bevatten worden meestal altijd vanuit het buitenland verzonden.

Bijdrager
    Illiarus

Dank jullie wel, vanuit het buitenland + weekend is inderdaad een vrij logische verklaring.
    Jammer dat ik hem niet morgen krijg:(

Toch bedankt:)

Bijdrager
    Buzz

Volgens mij wordt alles uit Apple’s online store dat op voorraad is gewoon vanuit een distributiecentrum in de regio Eindhoven verstuurd. Alleen sommige build-to-order Macs komen misschien nog via Ierland. Ik denk dus juist dat de kans groot is dat er morgen geleverd wordt. Waarschijnlijk kunnen ze alleen geen garantie daarop geven (dan moeten de verzendkosten omhoog) en tellen ze er daarom een dag bij op. Op zaterdag wordt inderdaad door veel pakketdiensten niet geleverd. Dus het wordt morgen of maandag.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Omdat Apple er duizend jaar over doet om iets te leveren. Om mysterieuze redenen.

Bijdrager
    SunKeeper

Toch grappig altijd dat mensen zich druk lopen te maken over dat iets een paar dagen duurt. Had dan eerder besteld.

Komt dat omdat andere webwinkels vrijwel altijd binnen 24 uur leveren of kunnen we niet wachten omdat het een Apple-gerelateerd product is, en je ondertussen het kwijl met een dweil op moet vegen?

Verder: in Amerika (Apple is en blijft een Amerikaans bedrijf) bestellen mensen iets met een snelkoerier als er haast is (tegen forse extra kosten voor Nederlandse begrippen) of ze bestellen het en wachten een paar dagen. Amerika is ook een iets groter oppervlak, dus ook al is everything bigger, de vrachtwagens rijden er nog steeds niet vijf keer zo snel als in Nederland. En niet ieder pakket kan zomaar het vliegtuig nemen.

W.b.t. een Mac is er relatief weinig voorraad, en zeker de BTO/CTO-modellen worden vaak op maat voor je in elkaar gezet vlak nadat je besteld hebt. Dan volgt nog een afwerking van het product en de verzending.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Niemand maakt zich druk.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.