8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

Bezig d.m.v timemachine systeem terug zetten duurt al 3uur

Beste mensen ik ben bezig mijn systeem van 2008 terug te zetten op mijn macbook, maar hij blijft haken op 81,6 % en dit doet hij al een uur lang het lopertje beweegt nog wel (golvende beweging) alleen gaat hij niet verder?

Er staat dat het nog 12 min zou moeten duren en ik zie de hd vanwaar hij de data haalt ook niet meer knippert hij staat gewoon stil. Wat moet ik nu doen ?! ( ik zie nu trouwens dat het aantal min verandert is naar 17 in plaats van 12_

Nog steeds wachten ?

Want het is geen vast loper want ik kan me muis nog wel bewegen.

Ik heb gelukkig voor dat ik dit heb gedaan wel een andere backup gemaakt van mij systeem van gister.

Wat adviseren jullie ?

Bijdrager
    mac-addict

Ik zie nu dat de min telkens omhoog gaan maar het percentage blijft stil staan en die externe hd komt ook niet tot actie hij staat nu op 23 min wachten?! :| ( is het trouwens mogelijk om deze opdracht te cancelle en het opnieuw te proberen ?)

Bijdrager
    dikketienes

Als het goed is heb je opgestart van je install cd.
    Dus dat is geen probleem om hem te cancelen en dan opnieuw te proberen.
    Opnieuw opstarten zou ik wel doen en dan opstarten van cd. OPTION vast houden tijden het opstarten en dan je opstart cd selecteren.

Groeten Dick

Bijdrager
    mac-addict

Mmm die alt truuk heeft nooit gewerkt bij mij heel vaag maar die heeft het alleen gedaan in het begin toen ik mijn macbook had aangeschaft maar daarna werkte dat niet meer! Maar ik heb het opgestart vanaf mijn hd partitie leaopard upgrade dvd.

Ik twijfel nu wat ik moet doen stel ik zet hem uit en dan weer aan wat doet hij dan?

En blijft hij opstarte vanaf mijn partitie leopard of moet je dat opnieuw instellen ?

Bijdrager
    dikketienes

Snap niet helemaal wat je bedoeld maar om antwoord te geven op je vraag.

Als je hem nu uit zet zal een deel van je restore van time machine gelukt zijn, het is de vraag of hij genoeg bestanden heeft kunnen copyeren om op te starten op die partitie.

Maar je hebt een backup van je gegevens en een install cd dus dan kun je altijd terug.

Ik zou je restore stoppen en opnieuw proberen via de install CD.

Groeten Dick

Bijdrager
    dikketienes

Je kunt volgens mij ook opstarten van CD door C ingedrukt te houden tijdens het opstarten.

Groeten Dick

Bijdrager
    mac-addict

mja wat er dus is gebeurt hij beweert dat de backup is terug gezet maar vervolgens start hij op met het terug gezette systeem en krijg ik alleen maar kernel panics!

Maar dus voor mensen die dit lezen het kan zijn dat het langer duurt dan staat aangegeven 3 uur langer dan er stond.

Ik ga het opnieuw proberen thnx! (maar dan met een andere backup)

Bijdrager
    sally

Ook met de migratie-assistent heb ik wel eens gehad, dat bijna klaar anderhalf uur duurde en er ogenschijnlijk niets gebeurde.
    Gewoon geduld hebben als het weer gebeurt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.