4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    deecee_27

bewust en onbekwaam mijn partitie tabel verwijderd

Na het stoeien met een Externe 1 TB WD harde schijf heb ik op een Windows machine via de volgende route de GPR table van deze schijf, die HFS of HFS + geformatteerd is verwijderd.

Open cmd
    type: diskpart
    type: list disk
    type: select disk 1
    type: clean

Op deze schijf staat data dat niet verwijderd mag worden. Een eventuele format, met definitief verlies van data is geen optie.

Ik kan de schijf niet lezen vanaf een apple en/of pc. Met gebruik van de applicatie testdisk probeer ik een hfs partitie toe te voegen, maar helaas lukt mij dit niet.

Het programma schijfhulpprogramma herkent wel het device, maar niet de partitie.
    Iemand die mij hiermee kan helpen?

Alle idee├źn zijn welkom

Bijdrager
    GrannySmith

Ben wel nieuwsgierig waarom je ging ‘stoeien’ met dergelijke desastreuze commando’s als er data op stond die je echt niet kwijt wilde. Als dat overigens zo is heb je toch nog ergens anders ook een backup van die data?

In ieder geval zou ik nu helemaal niets meer doen met die schijf voordat iemand je hebt kunnen vertellen wat nu de beste route is. Verder ‘stoeien’ maakt de situatie niet beter…

Bijdrager
    deecee_27

Op mijn mac ben ik gaan rommelen met de rechtenstructuur van de schijven.
    Daarbij heb ik met de optie ‘Delen en bevoegdheden’, ‘Everyone’ op geen toegang gezet inclusief alle ingesloten onderdelen.

Hiermee had ik geen toegang meer tot mijn mac (root) en de externe HD. Na het herstellen van de rechtenstructuur kon ik de externe HD nog niet benaderen.

En toen heb ik de volgende stappen uitgevoerd, in de veronderstelling dat mij het zou lukken. Tsja, niet al te slim dus:(

Open cmd
    type: diskpart
    type: list disk
    type: select disk 1
    type: clean

Bijdrager
    Brombeer

Testdisk een optie?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.