16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    suzan-1991

bewerkte foto's loskoppelen van het origineel

Hallo allemaal,

ik ben nu al een aardig tijdje met me Macbook bezig maar ik kom er niet uit, ik heb een foto bewerkt, en wil dan deze opslaan, ik heb hem nu al een naam gegeven en een eigen album, maar probeer hem nu als schermafbeelding op msn te krijgen ( de bewerkte versie dus) maar telkens krijg ik weer een origineel, ik weet echt niet hoe ik dit moet oplossen!

Bvd,

Suzan

Moderator
    unSOUND

Je kunt hem naar je bureaublad slepen en daarvandaan in MSN toevoegen ?

Afgezien daarvan hoort het eigenlijk wel te werken zoals jij probeerde…

Bijdrager
    suzan-1991

bedankt voor je snelle reactie! Heb het geprobeerd maar als ik hem sleep naar me bureaublad krijg ik weer me orgineel,

Moderator
    unSOUND

En als je de bewerkte versie exporteert ?

Bijdrager
    suzan-1991

Ja, gewoon slepen en loslaten neem ik aan?

Bijdrager
    suzan-1991

ooh sorry! las het even verkeerd, het is al een beetje laat haha!Maar exporteren? Hoe moet dat precies? Ik zie die optie nergens.

Bijdrager
    1984

Exporteren: selecteer de foto’s die je wilt exporteren, ga naar de menubalk > kies Archief > exporteer en maak een keuze uit het venster wat je ziet.

Je ziet een groen + als je sleept , boven je bureaublad gewoon loslaten.

Bijdrager
    suzan-1991

Ik heb het geexporteerd, als ik hem dan open naar waar ik hem naartoe geexporteerd heb, krijg ik weer me orgineel.

Moderator
    unSOUND

Nu wordt het wel een vreemd geval inderdaad…

Wat je als tijdelijke oplossing zou kunnen doen, is de bewerkte foto openen in iPhoto, en dan een screenshot van de foto maken met Appeltje-Shift-4… Dan heb je in ieder geval snel de foto bij de hand…

Bijdrager
    Oppie

Met welk programma bewerk je die foto? Met iPhoto?
    En als dat zo is, dan begrijp het niet zo: als je in iPhoto een foto bewerkt hoef je die niet te saven en op te slaan. Ik vermoed toch dat je workflow niet helemaal o.k. is.

Bijdrager
    Cop17

Als je foto’s bewerkt in bijvoorbeeld Photoshop is het een pds bestand geworden. Misschien ligt daar het probleem.
    gr Jaap

Bijdrager
    JBStudio
    Cop17 op 09 maart 2011

is het een pds bestand geworden

pds? spannend….. Waarschijnlijk bedoel je psd, maar dan nog is dat geen standaard als je een foto bewerkt in Photoshop.
    OT: Ik denk dat je workflow niet helemaal lekker is.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Cop17

mmmm:angry: dat bedoel ik ook, gisteren laat geworden.
    Jpeg, IFFFormat, tiff, PNG…enzv…

Bijdrager
    suzan-1991

Ik heb nu een screenshot gemaakt, en daarmee is het gelukt! Ik heb zelf nog even het een en ander geprobeerd, maar met een andere foto, die ik vanaf me Iphone op me mac heb gezet, lukt de andere opties ook, nu begin ik te denken dat het komt omdat het een email-bijlage was.

Bijdrager
    Little Idiot

Je “ken” de foto ook kopiĆ«ren en die een andere naam geven, bewerken en gebruiken. Dan is “me” probleem ook over.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.