9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Kjell

(Bewerkt) Luminosity selectie in PS 9

In PS 8 kon je een luminosity selectie maken met de toetscombi: opt-cmd-~ . Weet iemand de toetscombi in PS 9?

Bijdrager
    was frans

wat bedoel je met een highlight selectie?

Als ik jou toetscombinatie probeer wordt alles geselecteerd.

Bijdrager
    Fabio

die combi selecteer de ‘luminosity’, geen idee hoe je dat in het nederlands noemt :o

Bijdrager
    was frans

lichtsterkte is dat in het nederlands, ik kan helaas hier niet testen met PS9 Ik weet wel dat er wel vaker toetscombi’s op andere plekken terecht komen in nieuwe versies, zo ook met bijvoorbeeld de toets voor quickmask van een laagmasker, is van versie 7 van naar *(nummeriek) in versie 8 verplaatst.

Vaak is het een kwestie van uitproberen.

Bijdrager
    Kjell

Luminosity dat zal wel kloppen. Maar waar zit die dan in PS9. Of een andere manier om dit te selecteren.

Bijdrager
    was frans

er is waarschijnlijk geen andere manier in de menu’s te vinden, is namelijk ook niet bij ps 8 zover ik weet. Misschien bij de sneltoetsen, daar kun je ze iig in InDesign vaak vinden als ze niet direct in de menu’s staan.

Heb je het trouwens al geprobeerd met alt appel ~ dus zonder shift, want dat kan namelijk in PS 8 ook en geeft hetzelfde resultaat. Laat maar, ik zie nu net dat je geen shift erbij hebt staan in je post. Maar stond die er eerst misschien wel? Heb je beide opties al geprobeerd? Dus met en zonder shift?

Bijdrager
    was frans

Het kan ook anders: als je met de appel ingedrukt op je samengestelde kanaal klikt (RGB bijv.) dan selecteert photoshop hetzelfde als wat je eerste deed met alt-appel-~

sccs

Bijdrager
    Kjell

was frans dank voor je reactie. Ik ga het meteen proberen als ik thuis ben. Hier helaas geen PS 9.

Bijdrager
    was frans

ik heb hier ook geen ps9 maar 8, maar weet bijna zeker dat het in 9 ook werkt.

sccs

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.