13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    SJALOT

bewerking portretfoto

Als je een portretfoto hebt,
    hoe kan je het beeld bewerken dat je iets in die stijl bekomt?
    (oud-retro-half getekend)

mi-cha

Bijdrager
    J-P-H

Bedoel je dat het op een vergeelde foto lijkt? (Sepia)
    Dan kan je in Photoshop de foto eerst omzetten naar grijswaarden en er daarna een duotoon van maken.
    Voor de 2de kleur gebruik je dan oranje.

Volgens mij zit er ook een effectfilter in photoshop om de foto dat effect te geven.

Bijdrager
    mac-addict

Ik denk dat hij wat andres bedoelt, ik denk dat hij dat tekenachtig effect bedoelt.
    Dat kan je bereiken met verschilende filters te gebruiken, je zou het even moeten google!

Ik zou zoiets aanpakken in illustrator vectorizing

Bijdrager
    Martijn Snels

Zoek even op http://www.good-tutorials.com zal vast wel wat tussen staan.

Bijdrager
    SJALOT

Het is zo’n oud effect dat ik bedoel,
    niet sepia, eerder getekend

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    Whamp

Wanneer het beeld RGB is. Via filter -> sketch -> graphic pen -> water paper (of een ander effect). Gewoon proberen.
    Eigenlijk zou de afbeelding al oud moeten zijn qua vormgeving (fonts, kleur, etc).

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Volgens mij is wat jij wilt onmogelijk met een filter o.i.d. goed te krijgen. Je zal altijd met de hand moeten (bij-) werken. Alleen het mensenoog kan zien wat weg moet, wat geaccentueerd moet worden etc…
    Dit heb ik ’s gemaakt vanaf foto, en dat was veel met de hand bijwerken. ik ben begonnen in photoshop met Randen accentueren, vervolgens met intuos en brushes laag voor laag inkleuren (elke kleur z’n eigen laag)

Bijdrager
    Yaris

Ik denk dat Schilderij effect in foto over precies hetzelfde gaat. Zie de handleidingen daar.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

o ja, wat ik ook gedaan heb: origineel op laag 0, deze laag dupliceren naar laag 1, en dan in laag 1 beginnen te bewerken. dan kun je altijd spieken bij het origineel.

Bijdrager
    bep-mac

@mi-cha voor een echte 50`s retro look gebruik ik o.a. Nik filter> Old photo color… wel in een aparte laag aanmaken zodat je die verder kunt bewerken… de filters zijn echt erg mooi.. wel duur.. ik zet meestal de Grain wat lager (is snel wat nep)

Gr BM :lol:

Bijdrager
    SJALOT

wat een lieve mensen allemaal;-)
    Danku bep-mac en de rest

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.