30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    applefreak020

……………………………………………………………………..

………………………………………………………………………………………………….

Bijdrager
    sedikit
    Bijdrager
    Shmoo

Nee simpel CSS transitions + transform op de Hover

http://css3.bradshawenterprises.com/transforms/

Bijdrager
    Wyodor

Wil ik ook. Wil ik ook. Wil ik ook!

Eerst effe kijken in de code alvorens te roepen :

Bijdrager
    MacMartino

Uh ja, maar als je geen code kent is dat ook niet verhelderend…Er moet dus een actie worden opgestart bij een mouse-over van de verschillende onderdelen. Tsja, dat moet je maar net kennen en kunnen. Iemand zoeken die de code van Wyodor snapt;)
    (Wellicht dat het met motioncomposer kan in HTML5)

Bijdrager
    Shmoo

Je hebt niet veel kennis nodig alleen een beetje passie en zoeken op Google want dit soort dingen staan online heel erg vaak uitgelegd en zijn erg simpel te maken.

http://dinolatoga.com/2009/09/18/amazing-imag-hover-effects-with-webkit-and-css/

Maar het probleem is hij wilt helemaal niets leren en zo min mogelijk moeite doen. Hij wilt Tool A gebruiken + Code B krijgen van iemand en dan A + B samenvoegen op Start drukken en een mooie site als resultaat hebben. Zo zit de wereld niet in elkaar..

Bijdrager
    applefreak020

Shmoo: “Hij wilt helemaal niets leren” ???
    waarom vraag ik het dan?

ik kom hier juist om vragen te stellen zodat het duidelijk voor mij wordt;)

Bijdrager
    applefreak020

Ik heb weinig verstand van HTML en CSS etc.
    dus daarom zou ik graag een duidelijke uitleg willen voor een dummy!

Bedankt!

Bijdrager
    Beech

Als je er weinig verstand van hebt zul je toch eerst zelf met de basis aan de slag moeten, dat heet basiskennis verwerven (Shmoo noemt dat leren). Dan heeft duidelijke uitleg kans van slagen, valt in goede aarde….

Bijdrager
    verwijderd-profiel
    applefreak020 op 17 december 2013

Shmoo: “Hij wilt helemaal niets leren” ???
    waarom vraag ik het dan?

Ja inderdaad, waarom vraag je het hier? Ga een boek lezen, ga tutorials volgen, ga zelf wat dingen uitproberen.

Of denk je goed in HTML/CSS te worden door elk simpel dingetje hier te vragen?

Het hele internet staat vol met tutorials.

http://www.youtube.com/results?search_query=html+tutorial+for+beginners&sm=3
    http://www.youtube.com/results?search_query=html%2Fcss+tutorial+for+beginners&sm=3
    http://www.youtube.com/results?search_query=css3+tutorial+for+beginners&sm=3

Bijdrager
    applefreak020

Geblokkeerd
    Bento

Dan zal ik het maar in een keer duidelijk maken.

Ik ben een 15 jarige jongen uit Amsterdam en zit op school in Alkmaar vanwege
    privé omstandigheden, dus aardig wat reistijd.
    deze school staat helaas bekend om hun drukke schema en daar val ik dus ook in,
    weinig eigen tijd dus.
    in het weekend werk ik zaterdag+zondag om mijn toekomstige opleiding te kunnen betalen
    web-designer of web-engineer.

Omdat ik dus een drukke agenda heb kan ik niet al te veel tijd steken in de basis jammer genoeg!
    dus daarom vraag ik iets waarop graag een duidelijke uitleg wil.

Ik begrijp dat het frustratie op kan wekken omdat het lijkt dat er weer eens een luie OMT’er iets plaatst
    en er niets voor wil doen, maar dit is echt niet zo in mijn geval!

De basis zal ik zeker ook nodig hebben in de praktijk (wat ik nu al merk) en dat wil ik
    dan tijdens de opleiding leren.

Bedankt!

Of je bent een net iets minder luie omt-er die de moeite heeft genomen om een zielig verhaal te verzinnen om toch gedaan te krijgen wat hij wil.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ehm… kan je niet beter toch eerst met de basis beginnen in plaats van alles te maken (laten maken door anderen) waar je zelf niks van snapt?

Ik had het ook druk op de middelbare school nee dat is niet waar

Maar je gaat het op het HBO nog veel drukker krijgen hoor!
    En er zijn genoeg mensen met veel reistijd. Heb ik nu ook. Heb het ook vreselijk druk, maar ik ga nu niet beginnen met Google na bouwen omdat ik het te druk heb voor de basis.

[size=2]Ik stelde eerst ook niet de beste vragen maar je hebt echt wel de basis nodig[/size]

Bijdrager
    KarelWillem

Die tekst was zonder citeren wel duidelijk genoeg hoor.:)

En verder kan ik het wel een beetje met Bento eens zijn.
    In de tijd dat je dit topic afstruint, had je de helft van het probleem al op kunnen lossen, en had je er écht iets van geleerd.

Bijdrager
    applefreak020

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Kijk eens wat berichten hoger. Daar staan oplossingen.

Bijdrager
    Beech

En geschreven uitleg is ook nooit weg.
    En voor als je de smaak te pakken hebt.

Maar misschien eerst in het Nederlands.

Bijdrager
    MvdM
    Shmoo op 17 december 2013

Je hebt niet veel kennis nodig alleen een beetje passie en zoeken op Google want dit soort dingen staan online heel erg vaak uitgelegd en zijn erg simpel te maken.

http://dinolatoga.com/2009/09/18/amazing-imag-hover-effects-with-webkit-and-css/

Maar het probleem is hij wilt helemaal niets leren en zo min mogelijk moeite doen. Hij wilt Tool A gebruiken + Code B krijgen van iemand en dan A + B samenvoegen op Start drukken en een mooie site als resultaat hebben. Zo zit de wereld niet in elkaar..

Lekker vriendelijk type ben jij. Niet iedereen weet altijd maar alles overal te vinden. Zelfs niet met Google.

Bijdrager
    applefreak020

Het gaat om de bewegende foto.

Bijdrager
    applefreak020

Mvdm: zie mij maar als een spiegel!

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Is dat een compliment?:roll:

Bijdrager
    applefreak020

Nee, in tegen stelling.
    Ik vraag heel normaal of iemand
    Het me kan uitleggen.

Zou ik erg waarderen!

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Success!

Bijdrager
    Shmoo

@MvdM,

Miss. moet jij eens wat vaker op OMT komen voordat je dat soort opmerkingen maakt.

Kijk eens in elk topic binnen de Web Ontwikkeling categorie voordat je nogmaals wat zegt. Ik help meer dan genoeg mensen waar ik kan, maar als mensen een geschiednis hebben van vragen stellen om alleen maar een knip-en-plak antwoord te verkrijgen dan ben je op een forum aan het verkeerde adres.

Iedereen begrijp dat niet iedereen direct de juiste termen kent waarmee je aan de slag kunt gaan ( Googlen ) maar als dat het geval is dan kun je om die termen vragen en niet ” Ik wil dit [voorbeeld] op mijn website – hoe doe ik dat ? ” ..en dan verwachten dat je een stukje code krijgt dat je in je Wix programma kan droppen opslaan en klaar is Kees.

Zelfs nadat hij een x-aantal goede linkjes heeft gekregen binnen de eerste 5 reacties blijft hij nog zeuren over hoe zielig hij wel niet is. Goh.. hij heeft moeite met leren en hij heeft het zo druk ik zou bijna denken dat zijn leven echt zwaar is met 15 jaar oud.. Ga iemand anders voor de gek houden.

Ik hoop in zijn geval dat hij nooit voor een Web vervolgopleiding kiest want met deze mentaliteit gaat hij dat echt nooit redden. Ik zie dagelijks kinderen van 11-15 jaar op het WordPress forum voorbij komen die al veel meer moeite doen om te leren begrijpen hoe het web en de systemen er achter werken, deze kinderen kunnen ook nog niet zo heel veel maar je merkt wel een stukje passie en interesse iets dat deze persoon totaal niet heeft.

Dat is het verschil.

Bijdrager
    Frank Visser

Wat een aanvallende reacties hier zeg.
    Die jongen heeft het druk en had gehoopt dat het wat makkelijker in elkaar zou steken.
    Dat is dus niet het geval, hij vraagt om wat uitleg (waar dit forum voor is).
    Als het een te lastig verhaal is kun je het die jongen gewoon vertellen dat hij zich toch moet gaan focussen op de basis en welke elementen dan wel precies.

@ shmoo

Ik hoop in zijn geval dat hij nooit voor een Web vervolgopleiding kiest want met deze mentaliteit gaat hij dat echt nooit redden. Ik zie dagelijks kinderen van 11-15 jaar op het WordPress forum voorbij komen die al veel meer moeite doen om te leren begrijpen hoe het web en de systemen er achter werken, deze kinderen kunnen ook nog niet zo heel veel maar je merkt wel een stukje passie en interesse iets dat deze persoon totaal niet heeft.

Wat een kortzichtige gedachten.
    Toen ik 15 was, hield ik mij er ook nog niet zo mee bezig. Toen ik 17 was, nee toen ook nog niet. Had wel interesses maar was er niet elke dag mee bezig. Het is maar net waneer je ontpopt. Nu ben ik 21 en al aantal jaren 70+ uur per week druk in de weer om mij te ontwikkelen in dingen die ik leuk vind, en ben daar ook erg goed in. Het kan gewoon later komen.

Het is een jongen van 15 die een onschuldige vraag stelt waar jij je vrij aanvallend tegenover stelt.
    Ik mag niet hopen dat jij de kinderen van 11-15 jaar ook zo aanspreekt. Binnen de kortste keren zijn hun overwerkt en gestrest van jou geblaat.

Juist zo’n iemand die er nog niet al teveel mee bezig is, en hard bezig is om zijn vervolg studie te kunnen bekostigen hoor je te steunen. En waarom zijn verhaal in twijfel trekken? Juist hem hoor je te helpen.

Dit is hoe het hoort.

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Ik ben het eens met @Shmoo. Er wordt genoeg aangedragen maar bij mij wekt de TO de indruk dat hij het graag voorgekauwd wil hebben. Begin toch eens met de basis, alles wordt toch pas duidelijk zodra je dat onder de knie hebt.

Bijdrager
    MouseMighty

in het weekend werk ik zaterdag+zondag om mijn toekomstige opleiding te kunnen betalen
    web-designer of web-engineer.

Dan heb je nu twee opties:
    1: je stopt met werken en steekt die tijd in het zelf aanleren van de nodige vaardigheden
    2: je wacht totdat je op die opleiding zit en laat het je dan vertellen

Het is namelijk, zoals Shmoo al zei, geen kwestie van domweg code zoeken, knippen plakken en het draait. Je moet de achtergrond weten. Anders is het een truukje herhalen die je zelf niet begrijpt. Op het moment dat dan iemand net even iets anders wil zit je vast want je hebt totaal geen idee wat of waar “iets” staat dan voor een bepaald effect zorgt.

Als iemand honger heeft kan je hem beter leren vissen dan elke dag een vis brengen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Had een deja vu bij het verhaal van TS. Was er niet nog iemand op forum van OMT?

Ik vind het raar dat je als 15 jarige het druk hebt. Wacht maar tot je gaat werken en gezin hebt.
    En een auto, jij zit nog in de trein of bus, genoeg tijd om je huiswerk te maken en savonds achter je computer te zitten.
    zaterdag en zondag werken? 8 +8 =16. Heb je nog 32 uur over.
    Heb dinsdag 16 uur gewerkt (niet te adviseren overigens)

Ik denk meer dat het kwestie van creativiteit is. Wat ik in heel de maatschappij mis btw.

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Ik heb het even uitgeprobeerd op mijn website en het is echt niet heel moeilijk.

http://css3.bradshawenterprises.com/transforms is een goede start. Deze, http://allwebco-templates.com/support/S_audio_onmouseover.htm is trouwens ook erg leuk te combineren er mee.:D

Bijdrager
    Shmoo

Zo zie je maar wat een beetje inzet kan doen..

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.