13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    kenmasters

Bewegend water op je desktop?

Ik heb een keer bij een kameraad van me gezien dat hij bewegend water op z’n Linux desktop had. Vensters weerspiegelden en als je iets bewoog dan ging het water meebewegen. Je kon ook voor voorgeprogrammeerde bewegingen kiezen als je een slome bak had.

Het is al weer 2-3 jaar geleden dat ik dit gezien heb, ik dacht dat het voor Gnome was. Weet iemand of er zoiets ook voor Mac Os X is? Ik heb er naar gezocht, maar ik kon niks vinden:cry:

Anoniem

Ik ken alleen iets dat er op lijkt, een java applet, dat hier te halen is:
    http://www.anfyteam.com/panjava.html

Henk

Moderator
    Adriaan Mol

Dat is Java, maar wil het als desktop. Ik denk dat dit (nog) niet mogelijk is.

Adriaan

Bijdrager
    Julian

Ik denk dat het op de mac wat lastiger te realiseren is aangezien de GUI van Linux open source is en die van OSX niet….

Bijdrager
    sabine

vreet dat niet aan je geheugen?

Bijdrager
    Shadia

Tuurlijk vreet dat geheugen, maar dat hele aquagedoe is veel eisend voor je CPU

Bijdrager
    Julian

GPU sinds 10.2 en met de juiste videokaart

Bijdrager
    Shadia

GPU??, tuurlijk is het te doen, maar zuining is het niet

Anoniem

doet me denken aan de mogelijkheid om screensavers op het bureaublad te laten draaien.
    Kost toch wel geheugen ja…

zie hieronder

All it takes is typing this command at the prompt (in Terminal):

/System/Library/Frameworks/ScreenSaver.framework/Resources/ScreenSaverEngine.app/Contents/MacOS/ScreenSaverEngine -background &

Be sure to remove any line breaks or spaces that may have crept in due to email or web formatting when you copy and paste the command.

As soon as you press Return/Enter, what ever screensaver is selected in theScreen Effects (its new name) System Preference pane now appears as the desktop picture/pattern, behind your windows and icons! But it’s ALIVE!

To end it all, just type Control-C (in Terminal) – (Or kill the PID)

Even on my dual gigahertz box it wasn’t what you’d call blazing fast, but it’s interesting and certainly useable (if you must) with at least somescreen saver modules. Give it a try… it’s kind of cool.

Bijdrager
    Stof
    ”Julian”

GPU sinds 10.2 en met de juiste videokaart

Julian heeft helemaal gelijk. Met een recente videokaart kun je zelfs iedere screensaver continu op je desktop af laten spelen met bijv. Desktop Effects.

Dat is, denk ik, het dichts dat je de gevraagde geanimeerde desktop komt.

[Update]

Ik zie dat haka ook al zoiets meldde. Nou ja, heb ik in ieder geval nog een link naar Desktop Effects toegevoegd (dat dus eigenlijk een grafische schil is om de beschreven commando’s uit te voeren).[/list:u:8b97441eea][/update]

Bijdrager
      PeterMeeuwsen

Geweldig Haka & Stof!

Ik wist niet dat dat kon, en dat het zo soepel zou lopen! Erg leuk! Thnx!

Bijdrager
      kenmasters

Hmm, ik ga maar eens kijken of de hier genoemde oplossingen wat zijn. Wat betreft het cpu/gpu gebruik, je kon toen in Linux ook kiezen om de bewegingen uit een bestandje te laten lezen zodat je geen real-time water hebt maar wel bewegend. Als je dat deed liep het aardig soepel, denk eraan dat dit al een tijdje geleden is dus dat pc’s nog minder snel waren.

Bijdrager
      RPS

Nou Fluid is een screensaver die je desktop aqua maakt, maar zoals ik zei, een screensaver.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.