9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Ikea

Bewegen naam beller stilzetten

Ik heb veel contacten met dezelfde lange achternaam (grote familie:)). Wanneer iemand mij belt dan verschijnt de voor- en achternaam in een lichtkrant effect, dus beweegt van links naar rechts over het scherm. Vaak moet ik dan even wachten om de hele ‘lichtkrant’ te zien  als ik wil weten wie mij belt. Hoe kan ik dit lichtkrant effect stopzetten?

De optie -kondig beller aan- oftewel -uitspreken naam-  is geen optie omdat hij tijdens mijn werk op ‘stil’ staat.

Dank alvast

Bijdrager
    Brombeer

Dat probleem heeft de (brave katholieke) familie van moederskant vijftig jaar geleden al opgelost voordat men wist dat er op een dag mobiele telefoons zouden bestaan. Je had (en ik beperk me even tot ieders oudste zonen) Herman van Herman, Herman van Piet, Herman van Hans, Herman van Trees, Herman van Riet, Herman van Ria, Herman van Tine enz.

Mijn vader begreep dat hij met vernoemen naar de stamvader toch geen kans op enig erfstuk zou maken, dus kreeg ik een naam die koud noch warm voorkwam, zodat de roepnaam kon volstaan.

Het komt erop neer dat je de namen inkort*, of omziet naar een mogelijkheid de lichtkrant 90Âș te draaien. Dat zal op minder weerstand stuiten dan de familie duidelijk te maken dat ze je niet moeten storen tijdens het werk. In de pauze terugbellen kan natuurlijk ook.

*’Willem-Alexander Claus George Ferdinand, Koning der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg, Hertog van Limburg, Markies van Veere en Vlissingen, Graaf van Buren en Leerdam, Graaf van Culemborg, Graaf van Dietz, Graaf van Katzenelnbogen, Graaf van Spiegelberg, Graaf van Vianden, Burggraaf van Antwerpen, Baron van Beilstein, Baron van Breda, Baron van het land van Cuijk en de stad Grave, Baron van Diest, Baron van Cranendonck, IJsselstein en Eindhoven, Baron van Liesveld, Baron van Waasten, Baron van Arlay en Nozeroy, Baron van Herstal, Vrijheer van Ameland, Heer van Baarn, Ter Eem en Soest, Heer van Besançon, Heer van Borculo, Heer van Bredevoort, Heer van BĂŒtgenbach, Heer van Daasburg, Heer van Geertruidenberg, Heer van Hooge en Lage Zwaluwe, Heer van de Niervaart, Heer van de Klundert, Heer van Lichtenvoorde, Heer van Het Loo, Heer van Montfort, Heer van Naaldwijk, Heer van Polanen, Heer van Steenbergen, Heer van Sint-Maartensdijk, Heer van Sint Vith, Heer van Turnhout, Heer van Willemstad, Heer van Zevenbergen’ wordt dan ‘WimLex’

en

Johann Gambolputty de von Ausfern-schplenden-schiltter-crasscrenbon-fried-digger-dingle-dangle-dongle-dungle-burstein-von-knacker-thrasher-apple-banger-horowitz-ticolensic-grander-knotty-spelltinkle-grandlich-grumblemeyer-spelterwasser-kurstlich-himbleeisen-bahnwagen-gutenabend-bitte-ein-nĂŒrnburger-bratwustle-gerspurten-mitz-weimache-luber-hundsfut-gumeraber-shönendanker-kalbsfleisch-mittler-aucher von Hautkopft of Ulm’ wordt dan ‘Jan‘.

Bijdrager
    Ziegler

Ik begrijp dat je bepaalde familieleden liever niet spreekt? Hoe dan ook: voornaam?

Bijdrager
    GoeieDag

Achternaam afkorten?

Bijdrager
    trabant

<p class=”cite”>Ziegler op 16 november 2018 om 14:17</p>
    Ik begrijp dat je bepaalde familieleden liever niet spreekt? Hoe dan ook: voornaam?

In mijn digitale telefoonboek is inderdaad aan een aantal nummers de naam ‘Niet Opnemen’ gekoppeld. Doorgaans contacten die mijn nummer niet van mij direct hebben.

Bijdrager
    Shmoo

Een iPhone X SuperPLUS Max Racing  kopen en ‘m dan enkel in landscape positie gebruiken. ☝

Tenzij je familie alleen maar partners uitzoekt op de tennis Ă©n hockeyvereniging, dan krijg natuurlijk namen die nooit meer op schermen passen.

Bijdrager
    Ikea

Dankjewel voor alle mooie en creatieve antwoorden. Hopelijk komt er vanuit Apple nog een mogelijkheid. Goed weekend!

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Volgorde omdraaien in de Voorkeuren van Adresboek: dus niet Achternaam, Voornaam maar omgekeerd

Is dat wat?

Bijdrager
    Jos Opel

En als het advies van Aartjan niet je voorkeur heeft kun ja natuurlijk alleen bij de relaties met lange achternamen de voor- en achternaam verwisselen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.