3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Macmortsel

Bewaren van mails

Hallo,
    Ik zou mijn map “verstuurde mails” willen leegmaken, doch zou deze mails willen bewaren.
    Welke map moet ik leegmaken, en kan ik die mails comprimeren zodat ze niet te veel plaats innemen op mijn stickje…..
    Prettig week-end

Bijdrager
    Yaris
    ”Mail

Reservekopieën maken van uw berichten

U kunt reservekopieën van uw postbussen maken op een cd of een andere schijf. Om dit doen, kunt u de map ‘Mail’ in de map ‘Bibliotheek’ kopiëren of een mbox-bestand maken, een gebruikelijke indeling voor het bewaren van e-mailberichten.

1. Om de inhoud van alle postbussen op te slaan, houdt u de Option-toets ingedrukt en sleept u de map ‘Mail’ naar het bureaublad of naar een andere schijf. De map ‘Mail’ bevindt zich in de map ‘Bibliotheek’ in de thuismap (~/Bibliotheek/Mail).
    Als u de map ‘Mail’ kopieert, wordt alleen een reservekopie gemaakt van POP-accounts of van berichten van een IMAP-account die u naar lokale postbussen hebt gekopieerd. Als u de map ‘Mail’ wilt herstellen, kiest u ‘Archief’ > ‘Importeer postbussen’. Selecteer ‘Mail voor Mac OS X’ en zoek de map ‘Mail’.

2. Als u een kopie van een postbus in de mbox-structuur wilt aanmaken, sleept u de postbus uit de postbuslijst naar het bureaublad.

3. Als u een mbox-bestand wilt aanmaken met slechts een deel van de berichten, selecteert u de gewenste berichten en kiest u vervolgens ‘Archief’ > ‘Bewaar als’. Kies ‘Bronversie’ uit het venstermenu ‘Structuur’, geef een naam op en sla vervolgens het bestand op.

U kunt mbox-bestanden naar cd’s of naar andere schijven kopiëren. Als u uw berichten wilt herstellen, kiest u ‘Archief’ > ‘Importeer postbussen’. Selecteer ‘Andere’, klik op de knop ‘Ga door’ en zoek de bestanden.

Bijdrager
    Macmortsel

Bedankt, net wat ik zocht…..
    DIt draadje mag toe !!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.