8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Dinkum

'bewaren als' in office mac 2011

Ik heb een probleempje dat ongetwijfeld simpel is op te lossen maar ik kan het werkelijk nergens vinden. Hoe kan ik wijzigen die ik heb gemaakt in een bestaand bestand opslaan onder een nieuwe naam? Normaal gesproken kies je dan ‘bewaar als/safe as’ maar die mogelijkheid kan ik nu nergens meer vinden. Alleen wanneer ik een nieuw bestand aanmaak zie ik die optie.

Overigens zie ik nog iets vreemds, ik mis de kolom ‘bestand’ in mijn werkbalk boven het lint. De werkbalk begint met ‘bewerken, dan ‘beeld’ etc.

Ik kan dus alleen het ‘opslaan’ icoontje kiezen. Cmd S werkt ook niet. Het moet dus een of andere instelling zijn ergens, drives me mad!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als ik nu even een willekeurig document open in Word 2011, zie ik in het menu Bestand toch echt “Opslaan als…” staan, zoals ik al verwachtte (zo heet “Bewaar als…” in Microsoft-termen). Als dat er bij jou niet tussenstaat klopt er iets niet, vermoed ik.

Bijdrager
    Dinkum

Klopt Jakko. Ik heb het menu ‘Bestand’ helemaal niet.

Bijdrager
    Ir.Bob

Snelkoppeling voor bewaar als is cmd-shift-s. Maar ik zou toch je installatie van Office eens nader bekijken, nadat je opgeslagen hebt.

Bijdrager
    Dinkum

Ik heb e.e.a. weer opgelost door onder de kop “beeld-werkbalken- herstel- werkbanken aanpassen-beginwaarden” en dan Word herstarten mijn menu “bestand” weer in de werkbalk. Vraag nu is hoe ik ‘m daar ooit uit heb verwijderd? Iemand?

Bijdrager
    tarun

Je kan dat handmatig aanpassen. Als jij dat niet hebt gedaan heeft dan iemand anders op jouw account gewerkt die het gedaan kan hebben?

Bijdrager
    Dinkum

Dank Tarun. Waar kan je dat dan aanpassen? Ik heb Word en de Word voorkeuren uren zitten doorspitten op een aan- of uitgevinkte optie, tot ik er blind van werd. Mogelijk heeft een ander het gedaan, het probleem is inmiddels dus ook opgelost, maat ik wil graag begrijpen hoe het is ontstaan.

Bijdrager
    tarun

Advies is in ieder geval om niet anderen in jouw account te laten werken. Je kan eenvoudig een gastaccount activeren waar anderen in kunnen werken of een eigen account per gebruiker.

Als dat het niet was dan is het de vraag of je eerder gewerkt hebt met macro’s in Word? Dat zit namelijk dicht bij het menu voor het aanpassen van de menubalken. Met “dikke vingers” is een ongelukje dan zo gebeurd.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.