9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Hood

Bewaar als pdf in Quark 6

Heb me al helemaal suf gezocht op dit forum, maar kom er niet uit…
    Werk sinds kort met quark 6 en heb de volgende vraag:

Zoals het ‘vroeger’ ging:
    Appeltje P:
    Instellingen > Acrobat distiller
    Printer > Acrobat PDF (screen, print of press mogelijkheid)
    Bewaar als > naam geven > ok (venster sluit)
    Bewaar… klaar…

Nu kan ik bij Printer > geen Acrobat PDF kiezen. Wel Bewaar als… (dan maakt ie gelijk een pdf die niet te openen is) Maar als ik dan vervolg met
    Bewaar als > naam geven > ok (venster sluit)
    Dan kan ik geen instellingen meer aangeven en print deze bijv. standaard op een a4 (ook als opmaak afwijkt)

Okee, kunt ook kiezen voor Export als pdf, maar dan krijg ik het (ook niet als ik voorkeuren aanpas) voor elkaar om de snijtekens mee te printen…

Wens: ik pdf in principe alleen voor proef. Maar wel vaak. Hoe krijg ik screen of press pdfjes incl. snijtekens als ik dat wil?

Hmmm, hoop dat jullie mij nog kunnen volgen. Ben in ieder geval blij als er iemand een poging kan doen om mij verder te helpen.

Groeten en dank vast!

Bijdrager
    barts

Als je het volgende doet:

voorkeuren>pdf>standaardopties>uitvoer>registratie aanzetten en een flinke afloop, krijg je zeker paskruizen op je document.

Bijdrager
    Hood
    ”barts”

…krijg je zeker paskruizen op je document.

Niks is zeker, zeker niet als je zoals ik – ondertussen alles aangegrepen – de printerbeschrijving niet meer op Algemene PDF hebt staan… Want dan kan je registratie aanzetten wat je wilt, maar werkt t niet…

BEDANKT!

Blijf ik echter wel geinteresseerd naar een oplossing in het printmenu met als mogelijkheid te kiezen tussen screen, print of press (mn om afbeeldingen mooier te kunnen ‘proefen’)…

[/b]

Bijdrager
    barts

:? Ik heb de printerbeschrijving gewoon op de HP staan en niet op de algemene pdf…

… waar zou ik die in kunnen stellen?

Blijf ik echter wel geinteresseerd naar een oplossing in het printmenu met als mogelijkheid te kiezen tussen screen, print of press (mn om afbeeldingen mooier te kunnen ‘proefen’)…

Heb je dan niet de Adobe-pdf printerdiver nodig?

Bijdrager
    QriZ24

als je zorgt dat je in de voorkeuren hebt gezet dat je bij export als pdf een bestand krijgt bestemd voor de distiller (onder PDF)

dan kies je in quark export als pdf en in het menu wat volgt klik je op het knopje opties, daar kun je je overlap en snijtekens (registratie) aangeven

Succes!

Bijdrager
    Hood
    ”QriZ24″

dan kies je in quark export als pdf en in het menu wat volgt klik je op het knopje opties, daar kun je je overlap en snijtekens (registratie) aangeven

Welk menu? Er komt niets te voorschijn, echter krijg nu wel de mededeling ps error 10056…

Helaas, werkt dus niet (bij mij!).

Heb allerlei adobe pdf drivers en ondertussen op vele verschillende plaatsen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Misschien dat iemand mij kan vertellen welke driver ik precies nodig heb en waar die exact moet staan? Het zal gaan werken!

Bijdrager
    barts

Dat is toch gek. Ik heb een oude Acrobat (4.0) onder Classic en gebruik die niet vanuit Quark 6. Ik heb dus helemaal geen pdf-optie in mijn menulijsten. Toch krijg ik wel paskruizen als ik exporteer naar pdf vanuit het archiefmenu.

Bijdrager
    Hood

ships! nu kan ik helemaal geen pdf-jes meer maken…

Tijd voor koffie, herstart en re-install vrees ik…

Bijdrager
    WOZ

Heb je wel versie 6.5? Heb je Distiller geïnstalleerd?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.