6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    levdr

Bewaar als pdf geeft soms alleen lege pagina's

Meestal werkt “save as pdf” perfect, maar heel af en toe niet. Zoals nu op flickr. In het verleden kon ik probleemloos een volledige fotopagina met commentaren als pdf bewaren en nu lukt het niet. De resulterende pdf geeft alleen witte pagina’s te zien. Het gebeurt zowel met Safari als met Firefox.

Ik heb nog altijd El Capitan draaien (laatste OS dat mijn oude Mac Pro kan draaien). Ik heb het ook nog geprobeerd met Snow Leopard dat ik ook nog gebruik voor wat oudere games maar ook daarmee kreeg ik lege bladzijden.

Ik weet ook niet of het probleem aan mijn kant zit of dat flickr sowieso printen onmogelijk heeft gemaakt.

Iemand enig idee?

Dank!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik heb dit net eens even geprobeerd, en inderdaad: allemaal lege lichtgrijze bladzijdes met alleen een Flickr-koptekst op de eerste. Ik vermoed dat ze ergens in de stijlen alles op blanco gezet hebben voor uitvoer naar een printer, maar waar en hoe, dat heb ik zo snel niet kunnen ontdekken (en ik heb weinig zin om me te verdiepen in de soep van zo’n webpagina).

Bijdrager
    levdr

Dank je wel voor je reactie, Jakko en voor het zelf ook even testen van flickr. Zo weet ik nu in elk geval dat het niet aan mijn kant zit.

Bijdrager
    Shmoo

Dat doen ze met CSS en de media queries …. @media print()

https://www.w3schools.com/css/css3_mediaqueries.asp

Zou je natuurlijk wel weer makkelijk vanuit jouw kant kunnen overschrijven door zelf een stylesheet toe te voegen die de stijlen van Flickr  weer zichtbaar maakt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik kon print niet in die context vinden in de paginabronnen — vandaar m’n opmerking dat ik geen zin heb om verder in die soep te gaan zoeken.

Bijdrager
    Shmoo

Ik kan nu niet in de bron kijken want ik zit met zo’n device in mijn hand dat een computer zou heten als de computer vandaag voor het eerst zou worden uitgevonden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.