7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    SUPERJORN

Bevoegdheidprobleem

Weet iemand hoe ik de bevoegdheid ‘everyone’ met de aangepaste waarde makkelijk kan verwijderen? Al mijn bestanden in de documenten folder hebben deze gekke bevoegdheid en het levert problemen op… Zelf heb ik al geprobeerd om met schijfhulpprogramma de bevoegdheden in mijn computer te repareren en ik heb ook BatChmod geprobeerd, maar zonder succes. Daarnaast heb ik ook de optie ‘toepassen op ingesloten onderdelen’ geprobeerd.:(

Moderator
    Night

Het je het als een systemwide op ‘alleen-lezen’ gezet? en daarna op de instelling die je uiteindelijk wil hebben? Als dat niet werkt kun je altijd nog het volgende proberen:
    Heel stom, met een FTP programma zoals Transmit. Hierin kun je elke flag afzonderlijk instellen. Kijk eerst naar de juste instellingen en verander de fouten vervolgens.

Bijdrager
    SunKeeper

Pas wel op met dit soort zaken. Wat ik tot nu toe hier op OMT langs heb zien komen w.b.t. problemen met bevoegdheden, is nog vrijwel nooit goed afgelopen.

En met niet goed afgelopen bedoel ik een complete herĂ¯nstallatie, waarna je je gegevens allemaal handmatig zult moeten terugzetten,

Inactief
    Anoniem
    SUPERJORN op 07 februari 2012

Weet iemand hoe ik de bevoegdheid \’everyone\’ met de aangepaste waarde makkelijk kan verwijderen? Al mijn bestanden in de documenten folder hebben deze gekke bevoegdheid en het levert problemen op.

Wat voor problemen precies? Is het echt nodig om dit te veranderen?

En bevoegdheden herstellen kijkt alleen naar systeem files, en niet naar jouw documenten. Dus in dit geval is het overbodig.

Inactief
    Anoniem

Trouwens, hier had je toch al een draadje over gestart: http://www.onemorething.nl/community/topic/bevoegdheid-probleem:smile:

Bijdrager
    SUPERJORN

@koen ja klopt. Ik werd het zo zat dat ik in een opwelling meteen een verse topic had gestart. Ik heb het probleem dat al mijn bestanden in mijn ‘documenten’ zo staan ingesteld. Hierdoor moet ik met bestanden verwijderen of verplaatsen steeds mijn wachtwoord invoeren.

Bijdrager
    SUPERJORN

Het probleem is opgelost!
    Ik heb deze terminal code gebruik:

<br />
    sudo chmod -R 744 ~/Documents<br />

Nu zijn alle bevoegdheden netjes opnieuw ingesteld.:)
    Als iemand de bevoegdheden in terminal gaat veranderen: pas goed op met wat je doet, en maak back-ups!

Meer informatie is hier te vinden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.