9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Asaxx112

Bevoegdheid backup

Ik heb met SuperDuper een backup gemaakt van onze mac en als de backup open op mijn macbook dan staat er dat ik geen bevoegdheid heb:

Wat kan ik hieraan doen?

Bijdrager
    Hansi2124

Je zet een back-up van je Macbook óók op je Macbook?:confused:
    Of begrijp ik je verkeerd?

Bijdrager
    tarun

Als je op het slotje klikt kan je de bevoegdheden aanpassen zodat je wel toegang hebt.

Bijdrager
    lord anubis

Klopt, dit is correct wat er gebeurt. Je hebt ook geen rechten om dit te bekijken. Gelukkig maar.
    Je ID en naam moeten het zelfde zijn.

HTH

@Hans, hij zet het van zijn mac naar macbook

@Tarun, het beste is dat hij dit niet doet met een backup, als hij het terug moet zetten kan dit een probleem geven.
    Beter is van backups af te blijven, anders is het geen backup meer. Wilt de TS zijn bestanden delen dan kan dat wel op deze manier, maar dan is het beter via de command line met chmod en de acl aan te passen, ipv via de info window. B.v zomaar everybody op lezen en schrijven te zetten geeft een ander resultaat in de acl dan via de command line.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    lord op 21 augustus 2011

@Hans
    , hij zet het van zijn mac naar macbook

Nee, het staat gewoon op een externe disk. En er is niks mis mee als je de bevoegdheden gaat veranderen zodat je iets uit die backup kan plukken. (Anders heb je niets aan die backup he?)
    Maar in dit geval verschijnt het stop teken niet vanwege verkeerde bevoegdheden, maar omdat de backup van een andere Mac is.

Bijdrager
    Asaxx112

Als ik de backup van mijn macbook op de mac pro bekijk dan kan ik er wel aan.
    En het is niet echt een backup het is gewoon die map die ik naar de hard disk heb gekopieerd en dan altijd aan smart update laat uitvoeren. Dus het ligt wel ergens aan? en bevoegdheden op everyone lezen en schrijven zetten helpte ook niet denkik:(

Bijdrager
    mowat

Kan je niet op de schijf rechtsklikken en in de info wijzigen “eigenaren aan – of uit” om toch erin te kunnen ?

Bijdrager
    Asaxx112

Ik moest gewoon op mijn macbook aanvinken negeer eigendomsrechten.
    Maar toch snap ik dit niet helemaal om het slot open te krijgen moest ik mijn eigen gegevens invullen en niet van de mac pro en ik kon het zelf allemaal aanpassen dus dan heeft dat toch helemaal geen nut?

Moderator
    unSOUND

Een backup is dan ook niet bedoeld als beveiliging tegen diefstal van bestanden door anderen, maar tegen verlies van bestanden. Als je niet wilt dat anderen je schijf in kunnen lezen moet je FileVault ingeschakeld hebben.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.