5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    daan17

Bevoegdheden na installatie Mac OS X 10.5 weg

Korte tijd geleden is de schijf van mijn macbook gecrasht.

Gevolg: Nieuwe schijf erin, Tiger opnieuw geïnstalleerd, en vervolgens opnieuw geïnstalleerd met de update-disc voor 10.5.
    Na het installeren van 10.5 kreeg ik Itunes en Iphoto niet meer geopend. Beide bibliotheken staan op een externe schijf.

Melding:
    … Is beveiligd en bevindt zich op een beveiligde schijf waar u geen bevoegdheden voor heeft.

Ik heb via de informatie van de schijf al geprobeerd de bevoegdheden (die voor iedereen op lezen+schijven staat) te wijzigen, en heb hierbij aangeklikt: pas toe op alle ingesloten delen. Dit aanpassen duurt gek kort, waarna ik nog steeds geen toegang heb.

Ik heb de Itunes bibliotheek naar mijn vaste schijf gekopieerd en vervolgens geprobeerd Itunes te openen, ook hier kreeg ik de foutmelding over de bevoegdheden.

Via schijfhulpprogramma zijn de bevoegdheden van zowel de externe schijf als interne schijf gecontroleerd, er waren geen fouten.

Er mag alleen geen informatie van mijn externe schijf verloren gaan, er zijn namelijk geen back-ups van de muziek/foto’s (de back-up wou ik een maand geleden maken, toen crashte mijn mac echter…)

Bijdrager
    adsum

Werken iTunes en iPhoto op zich wel? Dan moet je volgens mij de oude archieven kunnen ‘importeren’.

Bijdrager
    arri

als de externe schijf toch voor iedereen lees/schrijfbaar is,
    helpt het dan misschien als je “ignore permissions” aanzet op die schijf
    (ik weet het nederlands daarvoor niet..)

Bijdrager
    jantjeerd

Ik heb dit ook gehad. Oplossing bij mij was de alt toets indrukken en daarna iPhoto openen. Je kan dan weer de bibliotheek kiezen waar je de foto’s hebt staan. Bij mij was toen dit probleem opgelost.

Bijdrager
    daan17

“ignore permissions” (in het Nederlands: Negeer bevoegdheden??) Staat al aan.
    Iphoto en Itunes werken prima, heb dit getest door een andere bibliotheek aan te maken (op de normale schijf) via externe schijf doen ze het niet.
    Ik kan dan mijn bestanden wel importeren, dit kost echter veel tijd en past ook niet geheel op mijn harde schijf.
    Alle bestanden (foto’s+muziek) staan op de exterene schijf, die meer kan bevatten dan mijn macbook.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.