6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Richard74

Bevoegdheden externe harde schijf wijzigen

Hoi,

Ik heb voor de vakantie even een kopie van mijn iTunes bibliotheek op een externe harde schijf gezet, de WD My Passport, lekker klein dingetje om mee te nemen.

Nu wilde ik iTunes openen en de bibliotheek file op deze harde schijf selecteren als nieuwe bibliotheek. Maar ik krijd de melding dat ik daar geen bevoegdheden voor heb.

Ik heb deze harde schijf na aanschaf gewoon geformatteerd naar Mac OS Journaled. Maar als ik op Info klik zie ik dat de bevoegdheden op alleen-lezen staan, zie afbeelding. Misschien iets verkeerd gedaan bij formatteren, ik weet het niet.

Maar kan ik dit misschien nog aanpassen/oplossen? Of moet ik de schijf opnieuw formatteren? Kopieren duurt een aardig tijdje en ik moet vanavond weg:)

Sleutelbeheerder
    Night

Je moet de schijf aan de originele Mac hangen en dan onderaan (dus onder ‘delen en bevoegdheden’) “ignore ownership on this volume” aanvinken. Wel eerste even het hangslotje openen.

Bijdrager
    Richard74

OK, zo simpel dus:) Maar ik kan me alleen niet herinneren dat ik vanochtend die optie zag bij Delen en bevoegdheden (je bedoelt toch de sectie onderaan mijn afbeelding?) heb zien staan. Straks nog even checken, dankjewel voor je reactie.

Bijdrager
    fie

Ik heb dezelfde vraag, alleen is de originele computer bij mij geen mac, maar een oude pc. Enig idee hoe ik dit dan kan oplossen?

Bijdrager
    Richard74

Bij mij werkte de tip, ik had in eerste instantie niet goed naar beneden doorgescrold waardoor ik die optie niet zag. Bij Windows weet ik helaas niet hoe dat werkt.

Sleutelbeheerder
    Night

In jouw geval is het waarschijnlijk een NTFS geformatteerde disk. Hier kan OSX standaard (dus zonder speciale plugin) niet op schrijven.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.