12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    onfire

Bevindingen nieuwe airport extreme N kast

Sinds kort heb ik een airport extreme kast gekocht maar ik sta nou niet te klappen bij de prestaties.
    Voorheen had ik in mijn meterkast (hout) een express aan mijn modem hangen en boven op zolder had mijn G5 1 streepje bereik… toen nog een express op zolder het signaal laten versterken en voila 100% verbinding en bereik.

Nu hangt in mijn meterkast de extreme aan mijn modem en heb ik boven 2 streepjes bereik… dat is 1 meer dan met de express. Wanneer ik de kastdeur openzet… ja open zet… dan heb ik 3 streepjes en haal ik hem uit de kast;) dan maar liefst 4

Ik dacht dat alles beter werd met een extreme maar het verschil van 1 streepje vind ik nou niet geweldig… of ben ik nu een azijnzeiker…

En het lukt me ondanks ik bijna alle opties heb doorlopen wds etc etc om een express als signaal versterker te configureren…

Iemand misschien ook dezelfde ervaring?

Bijdrager
    huinkroese

Dus; het nieuwere model geeft betere prestaties… dat is dan toch juist goed?
    Wat had je dan gewild, dat je je AirPort in de kelder kon zetten, en bij de bakker op de hoek nog steeds 500Kbs films streamen?

Babysteps hè… babysteps.

Bijdrager
    onfire

Mwaaa… 1 streepje meer voor 160 euro of wat kost dat ding… Ik had minstens verwacht dat de hele buurt plat zou gaan op mijn EXTREME!

Bijdrager
    t.leffers

Bovendien profiteer je alleen van het extra bereik als je netwerk op de N-standaard werkt en volgens mij is dat niet mogelijk met je G5.

Bijdrager
    basiel

even toelichten:

Jouw G5 heeft een airport G kaartje, aangezien deze standaard en chips niet zijn veranderd zal er idd niets opmerkelijk verbeterd zijn met een N kaartje en op 5Ghz modus zou de range en signaal sterkte wel beter moeten zijn dan de G. Dus verwachten dat je G standaard betere performance/range zou halen is een foute aanname.

Bijdrager
    Martens

Het lijkt erop dat je meterkast aardig wat ruis geeft, eerlijk gezegd. Als je hem uit de kast haalt heb je de volle vier strepen bereik, zei je. Het is jammer dat vrijwel overal het IS/RA-punt in de meterkast zit. Maarja, vroeger had niemand zo’n draadloze verbinding natuurlijk. Kun je hem niet hoog tegen de muur buiten de meterkast hangen? Dan hangt hij niet echt in het zicht (en wat dan nog, hij ziet er mooi uit), en kun je genieten van de volle snelheid.

Bijdrager
    wimbers

Basiel heeft gelijk,
    Daarbij is de airport extreme niet het schoolvoorbeeld van een router met goed bereik, er zitten uit designoogpunt geen losse antennes op en die zijn essentieel voor een goede MIMO ontvangst. Ik heb zelf een Macbook pro met een 802.11N kaartje erin en een linksys 802.11N router. ik kan je vertellen dat het bereik vele malen beter is dan met mijn vorige linksys 802.11g router, om nog maar te zwijgen over de snelheid (tussen de 2,5 en 4 keer zo snel afhankelijk van de afstand tot de router)
    investeer dus in een 802.11 N airport kaart voor je g5 en je zult wat verbetering zien

Bijdrager
    onfire

Ja ik heb de boormachine al klaar liggen om dit stukje kunst aan de muur halverwege de trap te hangen… en dan maar hopen dat er snel kaarten komen voor in mijn Quad G5 om volledig gebruik te maken van de N snelheid:(

Maar ach wat is een streepje meer of minder… zolang de zon maar schijnt…

Bijdrager
    wimbers

volgens dit bericht is er dus een 802.11n airport extreme kaart… ik zou zeggen, leef je uit..

Bijdrager
    onfire

Ok, alleen ik heb geen laptop… maar een G5 maar daarvan heb ik nog niet gehoord dat er een N kaart beschikbaar is.

Bijdrager
    wimbers

nee dat zag ik,
    maar volgens mij heeft een g5 gewoon een minipci airport extreme kaart, en die kaart staat in het stuk beschreven met partnr “Apple AirPort Extreme Wireless Upgrade Kit for Mac Pro MA688Z/A (or /B) ($49.00 USD)”
    De vraag is alleen of de enabler software ook op je g5 draait of dat het intel only is, maar volgens mij is dat universal.

Bijdrager
    iJoost

Er staat duidelijk genoeg op welke Macs de hardware N ondersteunt:

http://www.apple.com/nl/wireless/80211/

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.