14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    dani64

beveiligingsupdates

Kan iemand mij misschien vertellen of het klopt dat ik geen beveiligingsupdates meer binnenkrijg? Mijn mac draait momenteel op Mountain Lion.

Alvast vriendelijk bedankt.

Bijdrager
    SunKeeper

Wat wil je dan beveiligen?

Een hoop zaken draaien ook op de achtergrond in OS X. Daar zie je niets van.

Bijdrager
    Shmoo

Alleen essentiële updates krijg je nog.. De type updates die op dat moment ook echt het nieuws halen omdat ze extreem gevaarlijk zijn en waarschijnlijk verwerkt zitten in veel meer software dan alleen oudere versies van OS X.

Bijdrager
    sedikit

Ik zal me als klant, maar inhouden. Het zal wel weer door deze en gene verdedigd worden: eerst word ik gedwongen over te stappen van de Snow Leopard (pas ruim 6 jaar oud) omdat Apple z’n ondersteuning stopt, naar de Mountain Lion, en nu word ik opnieuw gedwongen over te stappen (pas 4 jaar oud) naar een hoger systeem. Het bijhouden van (beveiligings) updates kost natuurlijk geld. Dat heeft Apple niet……

Bijdrager
    McJohn

Niet enkel Apple: Google Chrome

Bijdrager
    sedikit
    McJohn op 18 februari 2016

Niet enkel Apple: Google Chrome

Ja, en Picasa, en nog veel meer. Daar heb ik het helemaal niet over. Straks komen Android, Windows en Samsung ook weer op de proppen. Ontgaat het jou nou echt, dat ik het over een Systeem heb, van Apple, en niet over een applicatie?

Bijdrager
    SunKeeper

Maar wat heeft dat oude systeem voor specifiek voordeel, als bepaalde apps er niet meer op draaien en je dat op de koop toeneemt?

Zou toch een hele speciale reden moeten zijn. Kom alsjeblieft niet aan met snelheidsvermindering of bugs, want dat is er zelfs in de .2-versie van El Capitan al uitgewerkt.
    En als je het dan nog steeds traag vindt zijn er ook altijd hardwarematige betaalbare oplossingen. Nodig is dat niet, maar je maakt het jezelf een stuk plezieriger.

Bijdrager
    Shmoo

Nee we hebben hier te maken met iemand die een dinosaurus computer heeft, deze niet wilt opgeven en eens in de 6 a 7 jaar inwisselt voor niet een nieuwe computer maar een computer die op uitsterven staat.

Als meneer gewoon eens in de 5 a 6 jaar een nieuwe Mac mini zou kopen heeft hij helemaal nergens laat van maar dat wilt meneer niet. Meneer wilt dat Apple zijn kont komt afvegen omdat hij in 1812 ooit 1500,- heeft uitgegeven aan een computer van dit bedrijven.
    Zo werkt het dus niet, bij Apple kun je met een computer uit 2008 nog steeds upgraden naar het veiligste platform dat ee bestaat, dit kan bij geen enkel ander bedrijf met een computer van die leeftijd. Als je dat dus niet doet dan doe je dit om een of andere reden maar daar kun je Apple niet op aanspreken.

Bijdrager
    sedikit

Had ik een klacht over mijn iMac? Weet jij hoe oud die is? Ken je de kwalificaties? Weet jij wat hij kostte? Och och, wat weer ontzettend voorspelbaar, wat weer zomaar wat roepen, wat weer fatsoenlijk verwoord, en wat weer met verheffende “argumenten”. Shmoo, herlees je wel eens je eigen”proza”? In dit niveau heb ik helemaal geen zin. Ook niet in dat van de straat. Bekijk het verder maar.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik heb het dus verder zo ver mogelijk bekeken maar ik zie verder niets.

Inactief
    Anoniem
    SunKeeper op 18 februari 2016

Maar wat heeft dat oude systeem voor specifiek voordeel, als bepaalde apps er niet meer op draaien en je dat op de koop toeneemt?

Ik heb hier ook een iMac staan die nog steeds op 10.6.8 draait, en die ik stiekem best vaak gebruik. Waarom? Omdat het naar mijn mening het beste OS is dat Apple ooit heeft gemaakt. Extreem lage systeemeisen, snel, stabiel en geen gezeik met keyboard shortcuts die Apple later heeft veranderd.

Shmoo op 18 februari 2016

Nee we hebben hier te maken met iemand die een dinosaurus computer heeft, deze niet wilt opgeven en eens in de 6 a 7 jaar inwisselt voor niet een nieuwe computer maar een computer die op uitsterven staat.

Een beetje rare opmerking, want een computer staat in principe nooit “op uitsterven”. Apple weigert gewoon om het OS nog langer te ondersteunen, maar met de hardware is niks mis. Dit is enkel een zakelijke beslissing van Apple.

Shmoo op 18 februari 2016

Zo werkt het dus niet, bij Apple kun je met een computer uit 2008 nog steeds upgraden naar het veiligste platform dat ee bestaat, dit kan bij geen enkel ander bedrijf met een computer van die leeftijd.

Onzin. Dat is de tactiek die Apple en Microsoft al jaren gebruiken, maar het dient enkel om nieuwe hardware of software te verkopen. Met Neverware kun je nu op een computer uit 2007 Chromium mikken, en dan heb je een veilig én erg snel systeem. Op dit moment is het vooral erg populair op scholen, maar om de vier jaar voor €2.000 een computer kopen is binnenkort echt verleden tijd.

Bijdrager
    dani64

Bedankt voor de reacties. Wat ik dan wil beveiligen? Ik vraag mij af of ik nu nog wel veilig kan internetten en niet dat ik straks een of ander virus binnenkrijg. Tot een paar jaar geleden kreeg ik nog updates binnen maar nu zijn ze daar mee gestopt. Ik heb een tijdje geleden ook last gehad van pop-up meldingen. Daarvoor heb ik Malwarebytes gebruikt, maar krijg nu soms nog steeds pop-ups waar ik eerder nooit last van had. Is het dan niet beter om toch te upgraden naar Yosemite of El Capitan?

Bijdrager
    SunKeeper

Die laatste vraag is toch al hier beantwoord?

Besturingssysteem updaten, maar welke versie?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.