5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Walkingfingers

beveiligingsinstellingen Airport

Welke instellingen moet je hebben om je Airport voor de buurman dicht te timmeren. Ik heb al kreten gehoord zoals DHCP-server deactiveren, encrypting activeren, Airport broadcasting uit, etc. Maar ja alles heb z’n voor- en nadelen.
    Wie kan adviseren? :innocent:

Bijdrager
    araminta
    ”mike”

Welke instellingen moet je hebben om je Airport voor de buurman dicht te timmeren.

Afhankelijk van wat je wil. Wil je dat de data onleesbaar is voor je buurman, dan zul je met encryptie moeten gaan werken. Wil je dat je buurman niet via jouw draadloze netwerk gaat internetten dan kun je in de base aangeven welke draadloze kaarten toegang mogen hebben. Als je daar je eigen kaart in zet, en geen enkele andere, dan ben je klaar.

Bijdrager
    Torz

Of de toegang tot het netwerk alleen maar mogelijk maken via een password.Via de Airport system assistent.

Bijdrager
    Joost

Mike,

Eigenlijk is het vrij simple en zit alles in het AirPort Hulpprogramma.

Open dit en stel de zaken als volgt in:

1. geef het netwerk een nieuwe naam (voor het geval iemand je airport netwerk al gespot heeft).

2. vink ‘maak gesloten netwerk aan’ aan. Dit zorgt er voor dat het basisstation zijn naam niet meer uitzend en dus min of meer onzichtbaar wordt (min of meer omdat met geavanceerde warp-software je netwerk toch nog zichtbaar gemaakt kan worden).

3. vink ‘activeer codering’ aan waardoor alle gegevens voor verzending in het netwerk versleuteld worden en voor normale gebruikers onleesbaar worden.

4. klik op ‘werk bij’ en je bent er!

Deze methode is niet waterdicht in de zin van ‘niemand kan meer op je netwerk komen’ maar voor normaal gebruik is het netwerk nu wel echt dicht. Alleen hackers kunnen met veel moeite nog binnenkomen!

Mocht je nog vragen hebben, schroom niet om ze te stellen.

Bijdrager
    Walkingfingers

Fantastisch mensen voor de adviezen. Ik kan er wat mee. Ik had inderdaad wat deurtjes op een kier staan, ze zitten nu op slot.
    Bedankt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.