6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

Beveiligingscertificaat

Ik heb een sub domein aangemaakt die naar mijn NAS verwijst, en vandaag heb ik een account voor een klant aangemaakt.
    Deze klant krijg de inlog pagina niet te zien, op het sub domein heb ik geen beveiligingscertificaat.
    Kan het zo zijn dat de firewall de inlog pagina van onze NAS tegen houdt?

Bijdrager
    macpro

Dat zul je in ieder geval wel moeten regelen. Ga dus na welke poorten open moeten staan voor de dienst die je wilt aanbieden en configureer dan de juiste regel(s) in de firewall.
    Hoe je dat precies moet doen is uiteraard afhankelijk van de firewall die je hebt.

Bijdrager
    Pivni Pes

Onze firewall staat wel open, maar ik bedoelde de firewall van de klant.
    Wordt onze inlog pagina tegen gehouden, omdat het niet een beveiligde verbinding is?

Bijdrager
    macpro

Hangt van de poort en de klant af. Het is niet onverstandig om uitgaande poorten ook dicht te zetten. Maar of dat daar het geval is?

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik heb net iemand gesproken, en die zeg dat ik gewoon HTTP moet gebruiken, en geen HTTPS.
    Deze NAS is alleen maar een doorgeefluik, onze mail server heeft wel een certificaat.

Bijdrager
    iep

Het verhaal is nogal uberwazig. Wat voor account heb je aangemaakt, waar heb je die aangemaakt, wat moet er op die NAS draaien, waar is dat certificaat voor nodig, etc. M.a.w. wat probeer je te bewerkstelligen, wat moet die klant uiteindelijk precies kunnen doen? Als dat inloggen op de webmail is dan moet je op de mail server de configuratie doen: dus account maken, eventueel domeinnamen/subdomeinen aan de configuratie toevoegen, etc.

Als je een certificaat hebt zou de klant wel bij de pagina moeten komen. Als het certificaat niet in orde is krijgt diegene een foutmelding mbt het certificaat.

Vaak is het bij bedrijven zo dat poort 80 (http) en 443 (https) standaard open zullen staan anders kunnen ze niet bij websites komen wat tegenwoordig vrij belangrijk is.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.