9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    leopard

Beveiliging van paswoorden

Ik zoek een programma om paswoorden te beveiligen die ik invoer via mijn Safari browser. Ik heb al eens in de App Store gekeken maar er staan er zoveel programma’s in betalend en niet betalend. Ik weet niet wat het beste zou zijn, nu zeker niet te duur, enkele euro’s mag het kosten of zelfs gratis.

Wat zou de beste keuze zijn?

Bijdrager
    computer space

Dat doet OSX toch al gewoon met Keychain?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wachtwoorden die in je sleutelhanger bewaard zijn, zijn versleuteld. Je kunt ze zien via het programma Sleutelhangertoegang (in /Programma’s/Hulpprogramma’s), dat om je gebruikerswachtwoord van de computer zal vragen voordat je ze kunt zien.

Ook kun je in dit programma versleutelde notities bewaren, die op dezelfde manier beschermd worden.

Bijdrager
    Brainy

Ik gebruik 1Password hiervoor. Het is niet gratis maar het werkt echt perfect. En via dropbox (wat door 1Password standaard wordt ondersteunt) synchroniseert het perfect met mijn andere Mac en iPhone.

Er zijn plugins voor Safari, Firefox en Chrome. Maar het werkt ook op Windows, of als je beide gebruik staan al je wachtwoorden op zowel je Mac als je Windows machine.

Er is een probeer versie beschikbaar.

Bijdrager
    Nielsvr

Ik gebruik hiervoor ook 1Password. Werkt prima en heeft fijne extensies voor browsers. Een aanrader voor al je data die je veilig wilt hebben.

Bijdrager
    leopard

Inderdaad ook al gehoord dat dit een fijn programma is om mee te werken maar het is wel erg prijzig 39,99 Is deze ook goed? of minder, of zelfs niet aan te raden,. Deze komt ook uit de App Store en gratis.
    – Keeper
    https://keepersecurity.com

Ik werk maar met een browser en dit is Safari.

Bijdrager
    leopard

Ik ga toch overwegen om 1password aan te schaffen en kan deze dan ook gebruiken voor op de andere iMac te zetten. Zoals ik goed lees dan is deze voor 3 toestellen te gebruiken, zo dus best voordelig.

Bijdrager
    leopard

Een prima programma, het werkt fijn in ML:grin:

Bijdrager
    leopard
    computer op 02 augustus 2012

Dat doet OSX toch al gewoon met Keychain?

Schijnbaar is 1Password in beveiliging stuk beter t.o.v. het gebruik van de sleutelhanger van het OS X, heb ik onlangs ergens gelezen op het internet.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.