14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Eagle Eye

Beveiliging camera voor SecuritySpy programma

Ik ben al een paar weken bezig om me te oriënteren over beveiliging cameras voor SecuritySpy. Tot nu toe had ik me gericht op verschillende wifi modellen. Er worden ook heel veel modellen aangeboden die gebruik maken van een netwerkkabel, de zogenaamde POE modellen.

Zou ik zo’n camera kunnen aansluiten op mijn Airport Express? Daar zit wel een LAN aansluiting op. Ik weet alleen niet of dat werkt met een camera. Zie afbeelding.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Bedankt alvast!

Bijdrager
    McPim

POE (Power over Ethernet) wil zeggen dat een device stroom krijgt via de ethernet kabel. De ethernet poort op een Airport Express is geen POE poort, je kunt een POE camera zo dus niet van stroom voorzien. Aansluiten via een ethernet kabel kan wel maar dan zal de camera apart gevoed moeten worden (als de camera die optie heeft).

Bijdrager
    Eagle Eye

@McPim Dat zou betekenen dat ik 2 kabels moet hebben? Een ethernet kabel EN een stroomkabel? Dan werkt het wel via je Airport Express?

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door Eagle Eye.
    Bijdrager
    McPim

Ja, of je gebruikt een POE injector (bijvoorbeeld), dan kan het alsnog met 1 kabel. Let dan wel op voldoende vermogen en POE protocol van de camera, er is ook POE+. Ik weet niet welke camera je op het oog hebt maar in principe zou het zo moeten kunnen.

Het hangt er wel een beetje vanaf wat je precies van plan bent, hoe hangt de AE in je netwerk, gebruik je hem als router, los access point, met of zonder WiFi?

Bijdrager
    McPim

WiFi lijkt me een stuk makkelijker, geen extra kastjes en kabels nodig 🙂.

Bijdrager
    Eagle Eye

Tja… Dan wordt het wifi…:-)

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Beveiligingscamera’s over WIFI is, om meerdere redenen, niet aan te raden.  POE kan je eenvoudig oplossen met een POE switch. Je zal  toch een kabel naar de camera moeten leiden, ook een WIFI camera heeft stroom nodig. Dat is een POE netwerkkabel een betere oplossing.

Verder weten we niet wat precies je doel is, maar doorgaans wil je helemaal geen beveiligings oplossingen draaien op je mac, als je die tenminste wilt blijven gebruiken voor andere zaken. In de meeste gevallen is een los systeem, bijvoorbeeld een PC met Blue Iris of een Network Video Recorder  handiger. Heeft ook POE als je dat wilt.

/edit

Ik ben al een paar weken bezig om me te oriënteren over beveiliging cameras voor SecuritySpy.

Op ipcamtalk staat een document met een schat aan informatie over beveiligingscamera’s voor de doe het zelver: IP Cam Talk cliff notes

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door EagerB0bNerd.
    Bijdrager
    Eagle Eye

Wat ik eigenlijk wil weten is hoe ik mijn Airport Express het beste kan gebruiken.
    Ik heb een wifi netwerk waar mijn Airport Extreme in de huiskamer de “hoofd” router is.
    De Airport Express in de schuur is verbonden met de Airport Extreme via wifi.
    Dat is met “breid draadloos netwerk uit”.

De Airport Express heeft wifi en een Ethernet poort voor het aansluiten van een “Ethernet device”
    Ik kan dus een wifi camera kopen en aansluiten op mijn Airport Express, maar als ik het goed begrijp…
    Kan ik ook een POE camera d.m.v een switch aansluiten op mijn Airport Express??

@EagerB0bNerd
    Waarom zijn Beveiligingscamera’s over WIFI, om meerdere redenen, niet aan te raden.??

Mijn iMac staat altijd aan, 24/7, ik heb nu ook al 2 wifi camera’s in SecuritySpy. In een vogelhok en een egelhok.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik kan dus een wifi camera kopen en aansluiten op mijn Airport Express, maar als ik het goed begrijp…
    Kan ik ook een POE camera d.m.v een switch aansluiten op mijn Airport Express??

Ja, of met zo’n  POE injector zoals hierboven gelinkt.

Wifi is minder betrouwbaar en gevoelig voor storingen en aanvallen van buitenaf. Als je de camera gebruikt om te kijken wie er voor de deur staat of hoe het in een vogelhok dichtbij je huis of schuur  is dat minder belangrijk. Een systeem met kabels kost wat meer moeite maar dan is het ook klaar.

Bijdrager
    Eagle Eye

@EagerB0bNerd Dat zou dus betekenen dat ik mijn horizon kan verbreden van alleen wifi camera’s naar POE camera’s met de juiste switch/injector.
    Die kunnen dan dus ook aangesloten worden op de Airport Express.

Dat is mooi om te weten, bedankt!

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ja, kom je doorgaans ook in andere kwaliteitsklasse terecht. Welke camera je kiest hangt heel erg af van wat je ermee gaat doen en waar die geplaatst wordt. Beveiliging/observatie of gewoon voor de leuk. Lichtomstandigheden ter plaatse dag/nacht/tegenlicht, binnen of buiten, afstand, zoom, interne opslag als backup op microSD, infrarood, model (turret, dome, bullet) noem maar op.

Goede camera’s vinden voor je doel tussen het gigantische aanbod is lastig, het is niet altijd duidelijk op welk punt ze verschillen.

Ook wat dat betreft staan er heel erg goede tips in de cliffnotes die ik eerder linkte. Je had het over Hikvison, daar zou je moeten kunnen slagen voor een kwalitatief zeer goede camera voor een redelijke prijs. Dahua is ook goed en heel vergelijkbaar. Op AliExpress zijn zowel Hikvision als Dahua minder dan de helft van wat ze hier kosten. Maar de firmware is vaak Chinees en gehackt. Updaten kan dan niet en support is ver te zoeken. Uitzondering is de webshop van Andy Wong: Empire Tech. Die is betrouwbaar en levert Engelse firmware en garantie/service (wel zelf versturen).

Bijdrager
    LighScan

+1 voor Empire Tech (Andy). Goedkope Dahua en werkt erg goed. Ook al ervaring met zijn aftersales (service), gewoon top.
    <div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>

Bijdrager
    Eagle Eye

@EagerB0bNerd
    Ja ik was al gewaarschuwd door SecuritySpy voor Chinese firmwares voor sommige producten. Ze hebben een hele lijst met compatible camera’s.

http://www.bensoftware.com/securityspy/helpcameralist.html

De meesten zijn te duur voor waar ik een camera voor wil gebruiken. Het is meer voor de fun en ik wil er zeker geen 200 of 300 euro voor betalen.

Bedankt voor het meedenken!

@LighScan

Je laatste regel tekst begrijp ik niet helemaal:

<div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door Eagle Eye.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.