1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    McJones

Beveiliging Airport Extreme

Hello iedereen,

sinds kort hebben we hier thuis een nieuwe Airport Extreme. Leuk ding, maar de beveiliging lijkt voor geen meter te werken. Als ik in het configuratieprogramma kies voor een WEP- of WPA2-sleutel, dan lijkt die het niet te doen; mijn zus kan zonder wachtwoord met het draadloos netwerk verbinden, net zoals mijn Windows-installatie onder Boot Camp. Ook configureren vanop verschillende computers lijkt geen verschil te maken.

Uiteindelijk heb ik bij het tablad toeganscontrole in het configuratieprogramma de ‘toegangscontrole via MAC-adres’ op ‘Tijdsgebonden toegang gezet’, en dan de MAC-adressen van mijn zus en mezelf elke dag de hele dag toegang gegeven. Het ‘draadloos MAC-adres’ ‘(Standaard)’, dat ook nog in het lijstje staat, heb ik geen toegang gegeven.

Toch lijkt het ons dat er nog steeds andere mensen gebruik kunnen maken van ons netwerk; regelmatig knipperen de lichtjes op de modem alsof iemand iets aan het downloaden is.

Oh ja, het gaat hier om twee iMacs, een Core Duo en een Core 2 Duo, beide draaien 10.4.9, en het Airport configuratieprogramma is versie 5.0 (500.50).

Wie weet raad?

Groetjes & bedankt,
    Jonas:)

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.