4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Gast
    Anoniem

Beveiligen van virueelgeheugen

Er is een optie die je je virtueel geheugen laat beveiligen, maar waartegen beveiligen en gaat dit ten koste van snelheid. Is dit als normaal mac gebruiker uberhaubt wel nodig?

Bijdrager
    mvdenberg

In het virtueel geheugen bevinden zich programma gegevens: voorbeeld: wanneer je WORD start wordt een deel van WORD geladen in het RAM geheugen en een ander deel in het virtueel geheugen. Dit geldt ook voor andere programma’s.

Ik weet het niet helemaal zeker, maar een ‘kwaad’ programma zou het virtueel geheugen kunnen uitlezen, delen kunnen kopieren en naar buiten kunnen brengen zodat derden jouw gegevens hebben. Daarom kan je het virtueel geheugen beveiligen.
    Het lijkt mij dat je mac hier (iets) trager van wordt. Een normale gebruiker heeft deze beveiliging niet nodig. Gewoon uitlaten dus.

Bijdrager
    iljitsch

Als programma’s meer geheugen nodig hebben dan er in de machine zit worden dingen uit het geheugen naar disk weggeschreven om ruimte te maken. In principe kan je dan in die files allerlei gevoelige info tegenkomen, zoals bijvoorbeeld wachtwoorden. Om dit te voorkomen kan je je computer encryptie laten toepassen op deze zogenaamde swapfiles. Uiteraard kost dit extra CPU-tijd, maar of het eea echt trager maakt weet ik niet. Natuurlijk zijn de swapfiles niet voor gewone gebruikers leesbaar dus zolang je niet met supergevoelige dingen bezig bent is deze encryptie niet echt nodig.

Bijdrager
    ijsbanaan

Als het al extra cpu tijd zou kosten zou het waarschijnlijk om zulke kleine getallen gaan dat het niet merkbaar zal zijn. Wil je het zelf ervaren of vergelijken gewoon proberen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.