7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    DEform

Beveiligen van (TomTom-) data op een cd

Hoi allemaal,

Zoals elke student heb ik ook een kleine bijverdienste, buiten het maken van site’jes, verkoop ik ook PocketPC gps-systemen (interesse: mail/msn) en ik verkoop TomTom ook appart!

De TomTom 3 geef ik altijd (heel europa) bij de PDA, maar nu heb ik iets leuks, ik heb een beetje gesleuteld aan TomTom 4 (voor TomTom Go bedoelt), en nu heb ik die ook draaiende gekregen op een PDA!

Deze software was daar helemaal niet voor bedoelt, maar nu het mij is gelukt, is het resultaat wel mooier, en stabieler dan de 3!

Maar om het verspreiden wat tegen te gaan, zou ik de cd’s waar het op staat, met een soort kopierbeveiliging willen meegeven, wel lezen, niet kopieren?
    Is dit mogelijk?

Bijdrager
    defender90

Kun je het niet met een “beetje sleutelen” ombouwen voor de Mac? Of is er een andere manier om het op de Mac te gebruiken?

Bijdrager
    DEform

Het is software die alleen werkt met PC, en als ik een installatie moet doen, doe ik het ook met m’n pc, maar de schijfjes branden, doe ik met m’n iMac natuurlijk.

Dus het leukste zou zijn als ik ze hiermee kon beveiligen, maar ze moeten natuulijk wel ook op een pc draaien!

Bijdrager
    Stroop

Dus als ik het goed begrijp heb je iets gejat, en dat probeer je te beveiligen zodat anderen het niet kunnen, ehm… jatten zeg maar?

:roll:

Bijdrager
    DEform

Nope, ik heb een originele Tom Tom 4 aangepast :D , en nu wil ik nog anderen laten genieten van mijn aanpassingen, zonder dat zij er winst op maken!

Bijdrager
    buurman

[cynisch]Ik denk dat TomTom je graag wil adviseren hoe je dit het beste kunt aanpakken, ga eens bij ze langs.[/cynisch]

Bijdrager
    Stroop

Interessante redenering…
    :sealed:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.