12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Beveiligen van HDD

Hoi beste OMT-leden,

Ik heb net een nieuwe LaCie Starck gekocht, en ik wil eigenlijk gaan back-uppen,
    maar ik heb veel vertrouwelijke gegevens.

Is er een mogelijkheid om de gehele Time Machine back-up te beveiligen met een
    wachtwoord?

LaCie heeft geen software hiervoor bijgeleverd…

Rainier van Es

Bijdrager
    r.heijma

Weet wel dat Time-machine geen backup is om files te archiveren. Er zijn hier verschillende draadjes van.

Bijdrager
    Sumar

Niet zover ik weet. Beter kun je een dmg oid aanmaken met een wachtwoord en die dan backuppen.

Inactief
    Anoniem

Ik heb een tijdje Espionage gebruikt. Handige tool om individuele folders te beveiligen. Maakt in principe ook gewoon een DMG aan zoals via Apple’s disk utility ook kan. Ben gestopt met het gebruik omdat het af en toe hinderlijk is als je vaak geraadpleegde bestanden achter een dichte deur zitten.

Bijdrager
    Sumar

De (beveiligde) DMG automatisch mounten bij opstarten zou een oplossing zijn. Deze eerst sluiten en dan een backup maken. Dat kan bv gedaan worden met applescript (staat hij open, dan eerst sluiten en dan een kopie maken).

Bijdrager
    Pieterr
    Geblokkeerd
    Anoniem

Het probleem is dat ik er ook op Windows-PC’s bij moet kunnen en een DMG is geen oplossing, want ik heb vrijwel grote bestanden op mijn PC. We praten over 20 GB…

Bijdrager
    Sumar

Tja, dat was met TimeMachine ook nooit gelukt:sad: beveiligd of niet. Backup maken met een password beveiligde zip is dan de enige oplossing die ik ken. Er zijn overigens wel systemen op Mac & Windows om een USB geval te beveiligen maar ik kan even niet op de naam komen.

Bijdrager
    Thoomas

Truecrypt is wat je zoekt:

http://www.truecrypt.org/

Bijdrager
    Sumar

Yep. Dat was’m. Dank.

Geblokkeerd
    Anoniem

Maar hoe werkt dat dan precies??:(

Bijdrager
    Pieterr
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.