4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    T5 for life

Beveiligen macbook na switch kpn –> UPC

Hallo allen,

Ik heb een macbook pro en ik ga zeer wrs overstappen van kpn naar upc.
    Nu las ik op de site van kpn dat zij zelf al alle email ed op hun servers scannen op virussen, spyware etc.
    Bij UPC doen ze dat v.z.v. ik kan vinden niet, maar bieden ze voor € 4,- per maand een beveiligingspakket aan, wat bestaat uit een sleutel om antivirussoftware te installeren. Soort van abonnement zoals bijv. bij Norton, maar dan via UPC.

Nu is mijn vraag is het (nog steeds niet) nodig om dit aan te schaffen danwel de macbook pro te beveiligen?

Ik weet dat je altijd moet uitkijken met downloaden of “zomaar” op ja klikken en dat doen we dan ook niet, heb ook de firewall op de macbook al aangezet en dan vraagt ie ook keurig, zoals gister met de flashplayer update, of ik het van internet gedownloade bestand wil installeren en moet ook mijn wachtwoord invullen.

Maar hoe zit dat met beveiliging van internetbankieren enzo? Zou dit verschil maken tussen kpn of upc?
    Ik neem aan dat in de draadloze modem/router van UPC ook een firewall zit?

Dus eigenlijk 2 dingen, moet ik de macbook beveiligen met antivirus/spyware software en is de beveiliging van upc naar haar klanten toe minder dan kpn??
    Wellicht al één van jullie die ervaring heeft met draadloos internet van UPC en macbook?

Alvast bedankt!

gr. Edwin.

Bijdrager
    SunKeeper

Het grote boze internet is gewoon één geheel, het maakt dus niet uit welke provider het aan je aanbiedt.
    Enige verschil wat je misschien merkt is dat de één wel de Pirate Bay blokkeert, en de ander niet.

Qua beveiliging van je Mac hoef je je geen zorgen te maken, er bestaan geen virussen of spyware die goed werken op de Mac, en al helemaal niet iets wat iets kan doen zonder dat je je wachtwoord eerst (dubbel) moet invoeren.

Installeer dus al die rommel gewoon niet, dus geen Norton, geen CleanMyMac, geen MacKeeper, en geen MacCleaner. Het vertraagd alleen je Mac maar, en stuurt dingen in de war, terwijl het niets goed doet. Providers verdienen graag een extra centje bij door allerlei software aan te bieden, maar de kwaliteit is echt om te janken. Zeker op een Mac is het het eerste wat je moet vermijden, je gaat toch niet betalen om je computerplezier te laten bederven?

De firewall aanzetten (en stealth mode) is ruim voldoende. Controleer bij internetbankieren altijd op welke pagina je zit. Dat staat boven de inlogvelden vermeld, en dat moet hetzelfde zijn als het adres in je adresbalk.

Bijdrager
    fatboysmart

+1 :thumbsup:

Bijdrager
    T5 for life

Oke SunKeeper, bedankt.

Ik had dat i.d.d. al wel eens gehoord dat de Mac eigenlijk niet echt vatbaar is voor virussen en spyware e.d, maarja, als je dan switcht en ze komen met allerlei nieuwe dingen ga je toch weer twijfelen!;-)

Hoop dat ik plezier zal hebben van de snelheid van UPC. Ga van 8Mb naar 50Mb! (maar ik las ook alweer dat de ene met megabyte en de ander met megabit kan adverteren wat ook weer verschil maakt…)

We zullen het zien.

gr. Edwin.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.