5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    neosage

Beveiligen

Hallo,

Ik heb gisteren een airport express gekocht en deze werkt nu perfect met mijn imac. Ook heb ik na een beetje gepuzzel mijn airport werkende gekregen op mijn windows pc, maar het probleem hierbij is dat ik hiervoor mijn beveiliging moet uitschakelen(WPA2). Ik heb op dit moment dan ook maar de MAC-filter aangezet en de MAC-adressen van beide pc’s ingevoerd. Dit werkt voor beide pc’s perfect. Is deze beveiliging voldoende of is het toch aan te raden het probleem met de WPA2 beveiliging op te lossen?

Daarnaast wilde ik graag weten of de “standaard” ingevulde toegang bij de tijdsgebonden MAC-filter aangeeft in hoeverre mensen van buitenaf toegang tot mijn netwerk hebben?

Bijdrager
    Pieterr

Je gebruikt waarschijnlijk een Windows versie die ouder is dan Windows XP SP3.
    Pas sinds XP SP3 wordt WPA2 (goed) ondersteund in Windows.
    Als je XP gebruikt kun je het beste SP3 installeren, en daarna weer WPA2 gebruiken.
    MAC adres filtering geeft een minder waterdichte bescherming dan het gebruik van WPA2 met een lange passphrase.

Of deze update.

Bijdrager
    neosage

Nee ik heb SP3 er al opzitten dus daar kan het niet aan liggen.

Bijdrager
    jabesse

MAC filtering is een zeer slechte beveiliging.
    MAC adressen kunnen vrij eenvoudig gefaked worden.
    Daarnaast: al je communicatie gaat niet-versleuteld door de lucht. Afluisteren is kinderspel. (Bijvoorbeeld als je je mail ophaalt: grote kans dat je wachtwoord af te luisteren is.)

MAC filtering is alleen geschikt om te voorkomen dat de buren per ongeluk via jouw aansluiting gaan internetten.
    Ik ben geen Windows-expert, maar ik raad je zeker aan om te proberen WPA2 in Windows aan de praat te krijgen.

Bijdrager
    iJoost

Filteren op MAC-adressen is vrij gemakkelijk te omzeilen.

En bovendien kan je netwerkverkeer met filteren op MAC-adressen nog gewoon afgeluisterd worden. Elke minuut komt het wachtwoord van je mail leesbaar voorbij. En je de in- en uitgaande mail zelf. En de inhoud van alle webpagina’s die je zonder SSL gebruikt. Vind je je privacy belangrijk?;-)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.