One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Webdiensten » Beveiligde verbinding tot stand brengen…

Beveiligde verbinding tot stand brengen…

Profielfoto van simonvk

simonvk op 17 augustus 2017 #

Hi,

Ben een beetje ten einde raad met mijn MacBook (Retina, 13-inch, Early 2015 met OS 10.12.6) en browse-problemen. Sinds 2-3 dagen laden sites bij me amper, dan wel traag en leidt het tot een time-out. Heb voornamelijk grote problemen met Safari, daar laden sites het slechts. Gek genoeg doet iets als Facebook niet zo moeilijk, maar als ik dan weer naar de business-omgeving van Facebook ga is het weer drama.

Ook in Chrome geprobeerd, waar je in de statusbalk iets meer zicht krijgt op de gang van zaken, en daar staat dus dat ie bezig is met ‘Beveiligde verbinding tot stand brengen’.

Maakt me nu een beetje wanhopig want heb zo’n beetje alles voor mijn gevoel al geprobeerd, waaronder:

1. Verwijderen cache en cookies
    Verwijderen Avas antivirussoftware & Clean My Mac 3 (niet echt heel bijzonder, maar apps die ik pas sinds een korte periode gebruik)
    Openbaar Google DNS ingesteld (8.8.8.8 & 8.8.4.4) en weer afgewisseld met default settings die ik doorkrijg
    Geschakeld tussen verschillende wifi-netwerken en locaties (thuis, werk, it’s all the same helaas)
    Bij netwerkinstellingen bij TCP/IP de IPv6 instelling op Handmatig gezet i.p.v. Automatisch (ergens een tip gelezen)
    Mijn persoonlijke hotspot op de iPhone opengesteld en daar een tijdje op gewerkt

Heb zelfs het hele OS geherinstalleerd vanmiddag, maar het blijft zich voordoen.
Lijkt me niet echt iets dat een router veroorzaakt, want dan zou het op meerdere plekken moeten voorkomen?

Heeft iemand van jullie nog tips waar ik in zou kunnen duiken?

Thanks!:)

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: NAAR JUISTE SUB-FORUM VERPLAATST
Profielfoto van fred44nl

fred44nl op 17 augustus 2017 #

installeer en draai Malwarebytes en plaats het volledige rapport Etrecheck

https://www.malwarebytes.com/mac/
https://etrecheck.com

Profielfoto van simonvk

Thanks, Fred!

Malwarebytes gedraaid, alles was clean.
Daarna Etrecheck, waarvan ik het resultaat even op PastBin heb gezet.

Is daar iets aparts in te zien?

Profielfoto van feek

feek op 17 augustus 2017 #

Verwijder de Safari plugin Ghostery eens. Die zou best wel eens de veroorzaker kunnen zijn.

OS geherinstalleerd vanmiddag

Toch vreemd als je gaat testen en het ultieme middel van een clean install uitvoert, zou ik eerst een schone installatie testen of het probleem nog steeds aanwezig is. Maar je heb meteen programma’s geïnstalleerd die invloed (kunnen) hebben op het system (Clean My Mac) en ook zeker invloed hebben op je internet verbinding ( Avast Security en Ghostery). Dus verwijdere deze ook eens en draai dan nog even een combo-update zodat alle systeembestanden er weer op staan (die mogelijk door Clean My Mac zijn verwijderd).

Profielfoto van fred44nl

fred44nl op 17 augustus 2017 #

wat denken we van MacPaw.CleanmyMac:)

Profielfoto van simonvk

Thanks! Ga ik even doen en ik kijk dan aan hoe het verloopt.
Krijg nu een beetje een MacKeeper-achtig gevoel bij dat CleanMyMac; dacht juist dat dat een beetje safe was… heb ik het mooi mis.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 17 augustus 2017 #

Een vraagje: Heb je toevallig Ziggo/UPC als provider?
Want ik hoor van meer mensen precies hetzelfde probleem: verbindingstraagheid bij https sites

Profielfoto van simonvk

@night: Yes, heb ik! Vreemd. Toch maar ook even bij Ziggo polsen dan 🙁

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 17 augustus 2017 #

Zou ik zéker doen! Want als het probleem niet bij jou ligt … tsja, dan kun je het OS blijven herinstalleren tot je een ons weegt. je kan even de stekker uit je internetmodem trekken voor een paar minuten en die dan weer terugstoppen. Dat verlicht iets, maar nog niet alle problemen zijn dan verholpen.

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 18 augustus 2017 #

feek op 17 augustus 2017

Toch vreemd als je gaat testen en het ultieme middel van een clean install uitvoert…

Waar staat dat ie een clean install uitvoert? Standaard OS install is een nieuw OS met behoud van alle data en instellingen, en dat is geen clean install.

Profielfoto van GoeieDag

Heb je al getest hoe de MB het doet op een ander netwerk dan die van thuis?

Profielfoto van simonvk

simonvk op 18 augustus 2017 #

GoeieDag op 18 augustus 2017

Heb je al getest hoe de MB het doet op een ander netwerk dan die van thuis?

Heb wel de clean install gedaan:)

En ook inderdaad op verschillende netwerken, thuis en op werk – wel beide Ziggo – en ook T-Mobile van mijn iPhone hotspot.

Ik ga Ziggo maar eens aan de tand voelen:twisted:

Profielfoto van Hansi2124

Hansi2124 op 18 augustus 2017 #

Ik heb er ook last van sinds de afgelopen week. Steeds een extra refresh kan helpen.
Kan het misschien ook te maken hebben met DNS-instelling?

Profielfoto van simonvk

simonvk op 18 augustus 2017 #

Hansi2124 op 18 augustus 2017

Ik heb er ook last van sinds de afgelopen week. Steeds een extra refresh kan helpen.
Kan het misschien ook te maken hebben met DNS-instelling?

Ja, dat paar keer refreshen werkt af en toe, maar gaat ook niet van een leien dakje.
Had ook al eens andere DNS’s geprobeerd, die van Google en OpenDNS, maar tevergeefs.

Net nogmaals gekeken en zag toen bij het zoekdomein “hitronhub.home” staan. Even gegoogled, en dat zou wel eens kunnen zijn ingevuld toen ik dat Avas antivirussoftwarepakket had geinstalleerd. Dat nu aangepast naar dynamic.ziggo.nl en het lijkt iets beter te gaan. Is dat iets wat jij wellicht ook kunt proberen?

Hansi2124 op 18 augustus 2017 #

Ik had al dynamic.ziggo.nl staan. Nu de DNS van Google ingevuld. Kijken hoe dat bevalt….

Profielfoto van feek

feek op 18 augustus 2017 #

GoeieDag op 18 augustus 2017

Waar staat dat ie een clean install uitvoert? Standaard OS install is een nieuw OS met behoud van alle data en instellingen, en dat is geen clean install.

Uit de datum van installatie:

1Password:  (installed 2017-08-17)
Avast Security: 12.8 (installed 2017-08-17)
TextWrangler: 5.5.2 (installed 2017-08-17)
Malwarebytes for Mac:  (installed 2017-08-17)

Profielfoto van GoeieDag

En deze dan?

Internet Plug-ins: ⓘ
    QuickTime Plugin: 7.7.3 (installed 2017-07-15)

Anyway, als @simonvk zijn schijf eerst heeft gewist, dan is het wel een clean install. Maar dat is dan wel een actie die je gericht moet hebben uitgevoerd.

Hansi2124 op 19 augustus 2017 #

Vandaag gaat het probleemloos (Ziggo).

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 19 augustus 2017 #

Inderdaad. Misschien dat al die telefoontjes tóch geholpen hebben :-D

Profielfoto van simonvk

simonvk 3 maanden geleden #

Night op 19 augustus 2017

Inderdaad. Misschien dat al die telefoontjes tóch geholpen hebben :-D

Hier ook al twee dagen zonder problemen! Fingers crossed:)

Over dit topic

Gestart op 17 augustus 2017 door simonvk

Laatste reactie door simonvk

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?