23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    hil

beveiligde DVD rippen

Ik heb een Macbook Pro (2.16) en ik heb een DVD met afwijkende regiocode die ik graag wil rippen om op m’n iPod te zetten. Omdat het maar een DVD is die een andere regiocode heeft wil ik niet de regio van de speler aanpassen. Bovendien is deze DVD beveiligd tegen kopieren.
    Er is weliswaar software als DVD Region + CSS Free die dit zouden moeten aankunnen, maar ik ben niet tevreden. Sterker nog, de speler leest wel de verschillende chapters op de DVD maar kan deze vervolgens niet rippen omdat er teveel leesfouten optreden. AnyDVD werkt ook niet echt lekker…
    Heeft hier iemand ervaring met betreffende Macbook en rippen van beveiligde DVD’s? Ligt het aan de lastige DVD-speler die deze Macs standaard meekrijgen of moet ik het in de instellingen zoeken?
    Groeten

Bijdrager
    Nikita

Kan je niet de volledige DVD (Video_TS) map naar de hardeschijf kopiëren en die met Handbrake converteren naar iPod formaat?

Bijdrager
    hil

Helaas krijg ik constant foutmeldingen. De DVD kan niet worden afgelezen als ik de afzonderlijke bestanden kopieer of ik heb blijkbaar niet voldoende bevoegdheden….?

Bijdrager
    Nikita

Zal de beveiliging wel zijn dan… Leest VLC Player ‘m wel? Dat programma trekt zich nl. ook niks aan van regio’s en leest direct de data vanaf de DVD, in tegenstelling tot DVD Speler.

Bijdrager
    lowfi

Mactheripper geprobeerd? Ik moet de eerste dvd die ik niet daarmee op harddisk kan zeeten nog tegenkomen.

Bijdrager
    hil

Klinkt als een goeie optie. Een tijd geleden heeft iemand hier op het forum verteld hoe je VLC moet opzetten. Kun je dat ook zonder netwerkje en alleen met laptop? En als dat zo is, hoe kopieer je dan de video?

Bijdrager
    hil

Mac the Ripper heb ik ook geprobeerd maar ook weer foutmeldingen. DVD’s van zelfde regio geen probleem, alleen net die ene, die wil maar niet. Stopt de DVD erin en pats, programma zegt dat ie zelfs de DVD titel niet kan lezen? Merkwaardig. Mac the Ripper ziet er trouwens qua interface eenvoudig uit. Zoveel fouten kun je toch niet maken? Het frustrerende is dat een andere DVD speler van een paar tientjes de DVD wel leest?!

Bijdrager
    iFredo
    ”lowfi”

Mactheripper geprobeerd? Ik moet de eerste dvd die ik niet daarmee op harddisk kan zeeten nog tegenkomen.

Pearl Harbor was mijn eerste….;-)

Had ik ook echt niet verwacht…..

Bijdrager
    hil

En het is nog steeds pearl harbor of heb je inmiddels een manier gevonden om toch de DVD op je harde schijf te zetten?

Bijdrager
    iFredo
    ”hil”

En het is nog steeds pearl harbor of heb je inmiddels een manier gevonden om toch de DVD op je harde schijf te zetten?

nog steeds, ook handbrake wist geen raad met deze dvd….

Bijdrager
    hil

ook een kopieerbeveiligde DVD? Vreemd genoeg lijkt Region CSS Free het wel in eerste instantie te doen maar tijdens het converteren krijg je pas de foutmeldingen…

Moderator
    Night

Eerst de DVD kopieeren m.b.v. JackTheRipper en dan met DVD2oneX de film apart maken met alleen de juiste taal en ondertitels.

De Video_TS folder die je dan overhoudt, kun je dan met een willenkeurig conversieprogramma, zoals PSPware o.i.d. omzetten naar iPod-kwaliteit.

Moderator
    unSOUND

Night, de programma’s die jij noemt werken niet, dat heeft hij al een paar keer gezegd.

Bijdrager
    Petje

Welk progje je ook gebruikt, de dvd drive staat op regio 2. dus je zal bij een andere regiodvd de drive (dus de hardware) eerst moeten omschakelen. (ps: dit kan je veelal slechts een p[aar keer doen).
    Dan zouden progjes als macripper het wel behoren te doen.
    Verder kan ik je ook niet veel verder helpen.
    Bij mij was de eerste dvd die niet werkte Ice age2

Bijdrager
    hil

Heb je Ice Age uiteindelijk wel kunnen rippen?

Bijdrager
    Nikita

Je kan de regiocode van de DVD speler trouwens maximaal 5x veranderen. Dus als het voor deze ene DVD is, hou je naderhand nog 3x over…

Bijdrager
    hil

Klopt, maar om even terug te komen op Petje zijn posting, Mac the Ripper zou als het goed is de regiocode by default op 0 zetten. In principe zou je dus niet hoeven switchen. Ik heb dus een probleem met de codering waarmee ook Mac the Ripper kennelijk ook geen raad weet….

Bijdrager
    Esquare

Er wordt hard gewerkt aan een nieuwe versie van Mactheripper (3). Als je je weg weet in torrentland, kun je daar wel bèta’s van opsporen.

Bijdrager
    DEform

Ik heb tegenwoordig ook veel problemen
    met beveiligde dvd’s te rippen.
    Vooral die met zo een logo’tje achterop met 2
    cd’s die in elkaar zitten.
    MacTheRipper mag dringend eens geupdate worden.
    Maar ik heb FastDVDCopy aangeschaft.
    Doet het perfect, en alles met 1 programma.
    Niet eerst rippen met MTR, dan branden met toast of popcorn.
    Je mag met de trial één keer branden.

Bijdrager
    Xenophon

Fairmount zou je eens kunnen proberen.

Bijdrager
    JJmac

Hebben jullie dit geprobeerd met Jack the Ripper 10.4?
    Eventueel heb ik hier wat je kunt doen in verband met de regio’s
    http://www.geocities.com/macdvdregion/

Bijdrager
    sedikit
    ”Esquare”

Er wordt hard gewerkt aan een nieuwe versie van Mactheripper (3). Als je je weg weet in torrentland, kun je daar wel bèta’s van opsporen.

De bèta-versie is toevallig vandaag op een torrent-site gezet.

Bijdrager
    JJmac
    ”sedikit”
    ”Esquare”

De bèta-versie is toevallig vandaag op een torrent-site gezet.

Nee hoor al maanden geleden

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.