3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Jan-Willem

beveiligde diskimages

Zoals jullie misschien weten, kan je met disk copy beveiligde disk images maken.
    ik maak er zelf wel veel gebruik van, om mijn msn/icq gesprekken in op te slaan, zodat m’n broertjes ze niet kunnen lezen :D .
    alleen moet ik steeds ze steeds groter maken, omdat ze steeds vol zitten:-(

maar toen vond ik op deze site hoe je een image kunt maken die mee groeit :)

hier een samenvatting:
    1. open de terminal
    2. typ in de terminal:[code:1:0cfb21e14e]cd ~/Desktop; hdiutil create SecureSparse -size 1g -encryption -type SPARSE -fs HFS+ -volname SecureSparse[/code:1:0cfb21e14e]verander SecureSparse in de naam die je het volume wilt geven (2 keer)
    3. Hij vraagt nu om het paswoord voor de diskimage ( en je kan kiezen of je je paswoord in je sleutelhanger wil
    opslaan (maar dan kan iedereen die als jou inlogt wel zo je image openen))
    4. klaar is kees

Deze diskimage groeit mee als je er iets in stopt, maar helaas wordt ie niet kleiner als je er iets uithaald…….
    (je moet natuurlijk niet vergeten om hem te verwijderen als je klaar ben
    :wink: )

Bijdrager
    Jan-Willem

ik zie dat als je je safari window kleiner maakt de code op 2 regels verschijnt, maar je moet hem als 1 regel invoeren…

Bijdrager
    Fredje

He, da’s wel handig. Ik zocht al een tijdje hoe je zoiets kon maken. Ik vind het wel vreemd dat een lege disk 19 MB is. Vind ik wel wat groot :mrgreen:

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.