13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Mmmarco

Beveiligde directory maken bij XS4ALL?

Weet iemand of het mogelijk is een map af te schermen met een user en password?

Ik heb een ADSL abonnement bij XS4ALL en heb daar ook eigen webruimte en ik wil sommige delen afschermen.

Als dit mogelijk is, kan zoiets met DW of Fetch ofzo? Ik kan het bij onze bedrijfswebsite wel. Daar behoord het tot de mogelijkheden die je via het ‘beheer’ zelf kunt regelen. (Gebruik daar beheer via browser op Eatserver om alles te regelen).

Bijdrager
    Jor1

met (oa) fetch kun je de toegankelijkheid van een pagina beinvloeden.

selecteer folder > remote > set permissions

Bijdrager
    Mmmarco

Oh COOL! Ga ik meteen proberen!

Bijdrager
    Mmmarco

Sh*t! TEST folder gemaakt. Set permissions op Group en Owner. Maar nu is ie niet meer zichtbaar in Fetch… Als ik de map TEST wil deleten ‘geloofd de sever niet dat ik toegang heb tot deze handeling’. Huh?

Help: Access to files on FTP servers is typically governed by permission settings that restrict which users can read, write, or execute the files. Some FTP servers (typically those running the Unix operating system) make it possible for FTP clients to change those permissions (provided that the user is the owner of the files in question). Fetch provides two commands for dealing with permissions.

Hmm was alleen voor FTP, helaas niet HTTP/.

Bijdrager
    Mmmarco

Hier kom ik niet helemaal uit :roll:

Typ ik dit in bv simpletekst of juist opnemen in de HTML?

How To Password Protect Your Web Directories

Follow the below guidelines to use .htaccess to protect a directory

Create or edit a file called .htaccess in the directory you want protected (note: any sub directories under this directory will all be affected unless another .htaccess file is in that sub directory.)

shell prompt: pico.htaccess

Type in the following: (please use reasonable common sense to fix to correct paths etc.)

AuthUserFile /home/<yourusername>/secure/.htpasswd
    AuthGroupFile /dev/null
    AuthName MembersArea
    AuthType Basic

<Limit GET POST>
    require valid-user</Limit>

Ok, now save the file and exit.

Now you must create the database file for storing users and their passwords. Use the htpasswd command to achieve this.

Note: The AuthUserFile path is the file htpasswd creates for storing the password
    Ok, now go to that path where you had in AuthUserFile put the password file
    In that directory type the following:
    shell prompt: htpasswd -c .htpasswd <username>
    The program will prompt you for a password, then verify by asking a second time.

Bingo, your all set. Now how do you add or delete users you may be wondering?
    To add more users, just use the same command without the -c switch:
    shell prompt:: htpasswd .htpasswd <newmember>will add the new user to the .htpasswd file.

To delete users, open the .htpasswd file in a text editor and delete the appropriate line of the user will you no longer want access to that directory.

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Je moet een .htacces bestand aanmaken met hetvolgende erin:[code:1:fbe15ef668]AuthUserFile /home/<yourusername>/secure/.htpasswd
    AuthGroupFile /dev/null
    AuthName ‘Beveiligde zone’
    AuthType Basic
    <Limit GET>
    require valid-user
    </Limit>
    [/code:1:fbe15ef668]

Daarna kun je met pico een wachtwoord aanmaken.
    Het .htacces bestand zet je in de map die je wilt beveiligen.

Daarna volg je dit gedeelte:

Ok, now go to that path where you had in AuthUserFile put the password file
    In that directory type the following:
    shell prompt: htpasswd -c .htpasswd <username>
    The program will prompt you for a password, then verify by asking a second time.

Bingo, your all set. Now how do you add or delete users you may be wondering?
    To add more users, just use the same command without the -c switch:
    shell prompt:: htpasswd .htpasswd <newmember>will add the new user to the .htpasswd file.

To delete users, open the .htpasswd file in a text editor and delete the appropriate line of the user will you no longer want access to that directory.

En ben je er helemaal klaar voor:)

Volgende keer wel even in webontwikkeling posten he;)

Succes

Bijdrager
    Mmmarco

Hee ThanX koekepeer. Er is licht in de duisternis aan het komen.

OK, Pico staat niet standaard op mn iMac. Freeware?

Kom op zoek naar uitleg oa deze pagina van XS4ALL tegen:
    http://www.xs4all.nl/helpdesk/algemeen/faq/unix_faq.html

(De UNIX-prompt is hetzelfde als Teriminal neem ik aan?)

Bijdrager
    Mmmarco

PICO 4.2 gevonden! Via Versiontracker. Maar eens ff uitproberen. 8)

Moderator
    Adriaan Mol

Aah! Nee PICO staat op de XS4ALL server, hoef je dus niet te downloaden..

Bijdrager
    Mmmarco

Oh. Dus de regels tikken in een tekstbestand dat op de juiste extentie eindigd?

Bijdrager
    scriptman

Ik heb het zelf even geprobeerd, maar volgens mij laat xs4all het gebruik van htaccess bestanden niet toe :(

Bijdrager
    Danny Dikker

[Moderated]

Verplaatst naar Web Ontwikkeling

Danny

[/Moderated]

Bijdrager
    Mmmarco

Ai, geen pico op XS4all? Dan zal ik een andere manier moeten vinden om toegang tot mappen te beveiligen. Tot dusver kende ik alleen de pico mogelijkheid. :cry:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.