One More Thing » Community » Forum » Mac Software » macOS » Beveiligd printen met paswoord

Beveiligd printen met paswoord

Profielfoto van MDF

MDF op 05 december 2017 #

Op mijn werk gebruiken wij een netwerkprinter Rico Aficio MPC3002 die op een centrale plaats in het gebouw is geplaatst.  

Deze printer heeft de mogelijkheid om beveiligd te printen. Je stuurt een printopdracht naar de printer, maar de printer zal pas printen als je op de printer eerst je persoonlijk paswoord ingeeft, daarna print hij jouw printopdracht.
Voordeel is dat gevoelige bedrijfsinformatie niet zo maar door iedereen kan gelezen worden die langs de printer loopt. Je kan immers een printopdracht geven en deze pas uitgesteld printen op een tijdstip dat jou uitkomt en jij aan de printer staat en je paswoord ingeeft. Tot dan blijft de printopdracht ergens in “cyberspace”.

Het bedrijfsnetwerk is Windows, en iedereen heeft de mogelijkheid om beveiligd te printen als hij wil. Men stelt dit in in het printmenu van de desbetreffende applicatie.

Maar ik zie in mijn Mac-printmenu nergens deze mogelijkheid staan.
Enig idee hoe je vanuit de Mac ook “beveiligd” kan printen?  

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 05 december 2017 #

Heb je de printer wel toegevoegd aan de printerlijst?
Zit hier een goede tip in? =>  https://uknowit.uwgb.edu/page.php?id=22592

Profielfoto van MDF

/uploads/community/2164dac17225351c5786da0c244f87a29547a0ed_2575.jpg
(probeer screenshot te uploaden)

Ik zie nergens in mijn printmenu die jobobtions… ?

Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 05 december 2017 #

Als je er [‍img]-tags omheen zet, komt de afbeelding wel in je bericht te staan (druk op „Citeer” om te zien wat ik bedoel):

Profielfoto van MDF

Bedankt Jakko !

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 06 december 2017 #

@jakko-westerbeke: Je kan ook de link naar het plaatje gewoon selecteren en dan (nogmaals) op de IMG button klikken.

Welke driver gebruik je op de Aficio? Kijk eens of je de mogelijkheid hebt om een postscript driver te installeren.
Dan zou het gewoon moeten werken:

Over dit topic

Gestart op 05 december 2017 door MDF

Laatste reactie door Night

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?