8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

beveiligd excel bestand openen.

Wie kan me helpen,
    Ik hb al mijn bestanden van de windows pc naar de mac gezet. incl excel bestanden.
    Nu wil ik 1 van deze bestanden openen. en zie tot mijn verbazing dat deze is beveiligd.
    Pc heb ik niet meer …
    Wie heeft een idee om dit op te lossen..

Hoor het graag.

Heb trouwens 3 uur lang liggen googlen en heb tot nu toe geen cracker gevonden of zo iets.

Bijdrager
    luc306

Hoe zie jij dan dat deze zijn beveiligd?
    Krijg je een waarschuwing nadat je op het document hebt gedubbelklikt of anders?

Als de beveiliging in Excel zit dan waren deze documenten ook al op de pc met een wachtwoord beveiligd. Je zou ze dan gewoon moeten kunnen openen door dan het wachtwoord in te vullen.

Inactief
    Anoniem

Dat is dus het rare, als ik het bestand open dan vraag hij om een wachtwoord. Dit heb ik heb nooit gegeven. ook geeft hij de melding ” de werkmap kan alleen worden geopend in een versie van Excel die Information Rights Management ondersteundm bijvoolbeeld Excel 2003 of hoger.”

ik kan me oook niet voorstellen dat ik een wwachtwoord heb gegeven.

Bijdrager
    luc306

Weet je ook met welke versie van Excel die gemaakt is en met welke versie van Excel je hem nu probeert te openen?

Inactief
    Anoniem

Hij komt van windows offiece 2007. en ik wil hem openen in mac office 2008.

Bijdrager
    sysop

Als de nood hoog is: kijk eens bij ‘CanOpener’ van http://www.abbottsys.com… niet gratis en ik weet niet of het wachtwoord-beveiligde documenten kraakt… maar wie weet…:roll:

Inactief
    Anoniem

thks voor je reactie over canopener.
    Alleen erg duur om even te proberen.
    kan ook helaas geen trial vinden

Bijdrager
    Griffendahl

Rename het naar een zip bestand en probeer het dan te openen, vermoedelijk zal die nu om een wachtwoord vragen voor je zip archief. Hiervoor zijn vermoedelijk iets makkelijker tooltjes te vinden om dit (eventueel met brute force) te openen.

Het Office 2008 formaat zijn alleen maar XML bestanden die in 1 bestand samen gezipt zijn, en ik dacht de beveiliging gewoon de het wachtwoord van het zip archief is.

Dit geldt overigens ook voor OpenOffice.org bestanden, alleen is de indeling van de XML bestanden anders.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.