3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Yoeri

Beveiligd bestand wijzigen

Hallo,

In ieder geval twee Pages-bestanden zijn plotseling beveiligd op mijn computer. Ook mijn hosts-file is beveiligd. Dit was niet zo op Snow Leopard en met de overgang naar Lion zijn ze plotseling beveiligd. Nu kan ik ze niet aanpassen.
    Als ik het document dan wil opslaan moet ik het eerst dupliceren en dan kan ik het kopie aanpassen. Ik kan het ook ontgrendelen, maar daar heb ik geen bevoegdheden voor volgens Pages. Toch ben ik administrator en de enige gebruiker van de computer.

Weet iemand hoe ik de beveiliging eraf haal? De rechten staan prima.

Bijdrager
    computer space

Hosts file is altijd beveiligd. Als dat niet zo is, zal permissies herstellen het zeker weer beveiligd maken.
    Die pages files zou ik even kopieren naar een FAT USB stick, en dan weggooien op de HD, en vervolgens terugplaatsen. Ze staan trouwens toch niet op gewoon “beveiligd” in het infovenster mag ik hopen, dat klik je namelijk gewoon uit.
    En met inloggen als Root mag je ALLES. Beetje mee oppassen, maar die optie is er ook nog.

Bijdrager
    Yoeri

Nadat er opeens nog meer dingen verkeerd gingen met mijn MacBook heb ik Snow Leopard opnieuw geïnstalleerd, Lion gedownload en geïnstalleerd, Time Machine-back-up teruggezet en nu werkt het weer. Toch bedankt;)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.