13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    aswie

betere draadloze verbinding

Hi experts
    Hoop dat nav dit item iemand mij kan adviseren.
    Ik heb een powerbook G4 met een draadloze airportkaart 405.1. Op mijn camping zit ik zo’n 400 meter van iemands zender en ik kan die meestal niet ontvangen.
    Nu vraag ik me af of er met een extra kaart of usb adapter een veeel betere ontvangst mogelijk is. Desnoods een externe antenne erbij op het dak. Het irriteert me mateloos dat ik een te zwak signaal krijg en dus geen internetverbinding heb.
    Weet iemand een aarader, een merk, etc. Het moet wel werken dan, he.
    Vast bedankt
    Astrid

Bijdrager
    Turbanus

Je zou die figuur die 400 meter verderop zit kunnen vragen of hij een streamer op je wil richten.

Bijdrager
    ragoooon

Ik denk dat 400 meter altijd iets te ver zal zijn. Zelfs met de nieuwe n-standaard (die je niet op je powerbook kan gebruiken) zal je een zwak signaal krijgen vrees ik.

Bijdrager
    computer space

400m is wel heel veel. Airport is volgens mij normaal gesproken geschikt voor afstanden tot 50m bij vrij zicht. Pre-N zou wel iets verder moeten kunnen, maar dan moeten wel beide stations (zend en ontvang) Pre-N zijn.

Bijdrager
    Stadsman

Of je tent dichterbij zetten;-)

Bijdrager
    Turbanus

Of een paar tussenliggende tenten als tussenstation gebruiken.:wink:

Geblokkeerd
    Anoniem

400 meter is zowiezo érg veel hoor… zelfs een antenneversterker van Dr Bott kan daar niet veel aan doen. Naar mijn weten gaan de antenneversterkers maar tot ongeveer 150m.

Bijdrager
    Turbanus

Welwillende medecampingers opzoeken….:wink:

Bijdrager
    readefries

Je zou op beide eindpunten Pringles richt antennes kunnen plaatsen, daar red je die 400 meter wel mee.

Als je wilt weten hoe je zo’n ding maakt: http://www.oreillynet.com/cs/weblog/view/wlg/448

Bijdrager
    aswie

Bedankt voor je idee, maar ik ben niet zo’n doe het zelver. Heb helemaal geen verstand van electra en wireless.
    Is er dan niet iets in de handel wat dit kan?
    I hope so

Bijdrager
    Zeekomkommer

Koop de nieuwe Bright. Daarin staat hoe je een antenne kan klussen die wel 500 meter haalt.

http://www.bright.nl

Bijdrager
    Turbanus
    Bijdrager
    GetaMac

Echt nergens plaats voor een repeater?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.