30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)
  • Q:

Bijdrager
    polansky

Beter alternatief voor OMT?

Ik ben niet zo’n ster in zoeken op Google, maar wat ik wel graag zou willen weten welke Nederlandstalige Apple website loont de moeite om te lezen?

.
    “One More Thing” zit nu zo boordevol reclame dat het mij ronduit begint te irriteren tot een punt dat je nu al tussen de reclames door de onderwerpen moet gaan lezen.

.
    Zo zwaar irritant dat ik One More Thing de rug ga toewijzen.
    Deze website is namelijk door al zijn commerciële uitingen geen reet meer aan om nog te bekijken. Vandaar mijn zoektocht naar betere Nederlandstalige websites.

.
    Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.
    Welke Apple gerelateerde websites lezen jullie?

Bijdrager
    KarelWillem

Nederlands?

Dan is er nog maar één*: http://www.macfreak.nl

(* Die onafhankelijk is, en vrij van bakken reclame)

Bijdrager
    SvS

OMT met adblock of met de iPhone app, ik heb geen last van de reclame, hoor. (advertorial lees ik wel met half oog)

En iCulture. Die schrijven vaak ook op goed niveau mooie reviews, artikelen met uitleg over de functies, oid. Soms zitten bijv. vernieuwingen in iOS en macOS waarbij ze het uitlichten. Ze leven ook van de reclame, maar nogmaals, dat kun je negeren of afkopen. (of adblock installeren) Maar 2 nadelen: ècht vrij reageren is er niet echt bij, echt negatieve reacties worden zonder melding verwijderd of je reactie wacht op goedkeuring moderator alvorens het zichtbaar is. En dan ten tweede, hun forum is echt achterhaald.

Andere Mac sites lees ik niet, of er moet eerst echt 1 wegvallen in “mijn surfsysteem”. Maar Macfreak is een goeie idd. https://www.icreatemagazine.nl  bestaat ook nog.

Bijdrager
    NicoJ

Ik onderschrijf de opmerking van polansky en sluit me aan bij de suggestie van KarelWillem: http://www.macfreak.nl

Bijdrager
    Absrnd

Adblocker en Privacy badger doen wonderen, de enigste manier om deze site te bekijken.:)

Bijdrager
    Roosje

Appletips Genius. Daar kan je ook tips voor de Mac vinden.

Bijdrager
    Shmoo

Wel even rekening houden met het feit dat Robert van MacFreak op dit moment met vakantie is tot volgend jaar.

Bijdrager
    Niels

iCulture.nl

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@shmoo,

Is Robert (MacFeak) dan al sinds november 2017 met vakantie?

Bijdrager
    Shmoo

Nee, maar hij gaat volgens mij wel elk jaar tijdens de feestdagen weg, als ik mij niet vergis.

https://www.macfreak.nl/feedback-op-de-macfreak-website/vakantie-macfreak-2018/#msg400373

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Een van de eerste hulpmiddelen die ik installeerde toen ik internet had was adblock. En hoewel er de laatste tijd steeds meer sites bijkwamen die dan vervolgens zagen dat je adblock gebruikte en vroegen of je het voor hun site uit wilde zetten werkt het prima dus ik zie hier op OMT helemaal geen reclame. (Wel een hoop witruimte waar vermoedelijk reclame had moeten staan)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@shmoo,

Ik zag dat die in november 2017 het schip heeft verlaten, maar december 2017 weer terug is gekomen..

Er is dus maar 1 kaptein? zonder matrozen? of anderen?

Jij daar ook “bijdrager”?

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Ik heb op mijn MacBook het hosts bestand aangepast waardoor zo goed als alle reclame weg is. Sommige websites (zoals Flightradar24) detecteren of je een adblocker gebruikt en dit wordt zo omzeild. Een tutorial en voorbeeldbestand staan op mijn website.

Bijdrager
    Brombeer

En anders kom je met een adblocker èn een overlayverwijderaar ook al een eind. Al is LL zijn oplossing op de lange termijn veel minder gedoe.

Moderator
    Pete.Z

Shmoo op 18 december 2018 om 11:18

Wel even rekening houden met het feit dat Robert van MacFreak op dit moment met vakantie is tot volgend jaar.

Klopt, maar dat is alleen van invloed op het nieuws, het forum blijft zeer lezenswaardig.

Bijdrager
    Shmoo

het forum blijft zeer lezensknuffelwaardig.

😊  Je moet er van houden.  Een klein aantal mensen zijn wel oké.

Bijdrager
    Roosje

hendrik ijzerbroot,

Welke adblocker gebruik je?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik gebruik Adblock plus. De versie voor Safari is gratis te downloaden via de Mac App Store. Ik gebruik zelf de versie voor Firefox.

Bijdrager
    polansky

Dank jullie wel allemaal!

Die optie van een adblocker is overigens wel een goede.
    De enige manier om deze website nog met een beetje plezier te lezen.

Bijdrager
    JJmac

<p class=”cite”>Lang Lid op 18 december 2018 om 15:01</p>
    Ik heb op mijn MacBook het hosts bestand aangepast waardoor zo goed als alle reclame weg is. Sommige websites (zoals Flightradar24) detecteren of je een adblocker gebruikt en dit wordt zo omzeild. Een tutorial en voorbeeldbestand staan op mijn website.

Kan het niet zo vinden was even benieuwd.

Geblokkeerd

Het is de laatste punt in mijn post.;-)

Bijdrager
    gipsman

Adblocker helpt, al wordt dit op termijn fataal voor de site. Eigenlijk is de wat tamme berichtenstroom van de laatste weken/maanden meer een issue dan de banners.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Niks is zo frustrerend als reclame die je wordt opgedrongen. Nu is de NOS in navolging van o.a. RTL ook al begonnen met het plaatsen van korte reclames in een nieuws video. Kon je op je brievenbus nog tenminste een sticker plakken (al hielp ook dat natuurlijk geen 100%) via internet is het nog onaangenamer omdat je dat niet op de mat kunt laten liggen. Dat dit het verdienmodel is voor veel sites kan wel wezen maar de consument moet nog altijd de mogelijkheid hebben geen reclame te willen.

Bijdrager
    Costas van de Velde

Goed idee van “Lang Lid” om de hosts file te gebruiken.

Ik zou echter i.p.v. de terminal de app “Gas Mask” van clockwise.ee gebruiken om rechtstreeks de hosts file te editen.

En dan de inhoud van de file hosts.txt vanaf de regel: # [Misc A – Z] aan het eind van de bestaande hosts file toevoegen.

Bijdrager
    GoeieDag

Shmoo op 18 december 2018 om 17:08
    Een klein aantal mensen zijn wel oké.

Ik zie daar regelmatig een zekere ‘Shmoo’ optreden Die bedoel je zeker met het kleine aantal mensen?

Geblokkeerd

Die valt in de categorie ‘aantal kleine mensen’, dat is nèt wat anders.:-P

Bijdrager
    Outragemac

Hoe heette die “pro” site ook alweer die zich destijds afsplitste van toen nog macosx.nl?

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>GoeieDag op 18 december 2018 om 21:48</p>

Shmoo op 18 december 2018 om 17:08
    Een klein aantal mensen zijn wel oké.

Ik zie daar regelmatig een zekere ‘Shmoo’ optreden Die bedoel je zeker met het kleine aantal mensen?

Het zou mij ook verbazen als jij dat niet zou opmerken. Daar ben jij wel heel erg goed in, andere mensen in de gaten houden.

Bijdrager
    TheBigZ

Shmoo bezoekt OMT vooral om slap te ouwehoeren, en MacFreak die ene keer als hij een serieuze vraag heeft.;-)

https://www.macfreak.nl/iphone-technische-vragen/iphone-6-batterij-wel-of-niet-laten-vervangen-voor-de-verkoop/

Bijdrager
    GoeieDag

Outragemac op 18 december 2018 om 22:35
    Hoe heette die “pro” site ook alweer die zich destijds afsplitste van toen nog macosx.nl?

Dat waren de jongens en meisjes van de knalroze MacMinds. Deskman en anderen. Leuke tijd.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.